Overslaan en naar de inhoud gaan

Pepsi voorziet drankautomaten van sms

Pepsi voorziet zijn frisdrankautomaten van een nieuwe feature: consumenten kunnen elkaar een blikje fris cadeau sms-en.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het kan allemaal dankzij het Social Vending System, waarbij speciaal uitgeruste frisdrankautomaten worden voorzien van, onder andere, een touch screen.

related partner content for mobile comes here

Een prototype van de Dream Machine is deze week te zien op de National Automatic Merchandising Association’s One Show in Chicago. Maar PepsiCo is van plan er 1500 te maken, die in meer dan 20 staten in de VS worden geplaatst.

Hoe werkt het? Een gebruikers kan een vriend een blikje cadeau doen door eerste een drankje te selecteren en daarna de naam van de vriend, zojn of haar mobiele nummer en persoonlijke boodschap in te voeren. Er is ook een video-optie. De ontvanger mag vervolgens het cadeau ophalen bij de automaat.
Consumenten kunnen ook kiezen voor de optie ‘Random Acts of Refreshment’, waarbij je een vreemde een drankje aanbiedt. Bijvoorbeeld in een stad waar het op dat moment erg heet is, of op een plekwaar op dat moment feest gevierd wordt.

Recycle
Andere features: de machines accepteren ook recyclebare flessen en blikjes, en bieden daarvoor in ruil kortingscoupons, voor bijvoorbeeld Dominos, Johnny Rockets en Marriott hotels, of gratis concertkaartjes en Pepsi-producten zijn. De machine rekent uit hoeveel een flesje waard is, en geeft daarvoor in ruil bonnen, die ingeleverd kunnen worden bij .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in