Overslaan en naar de inhoud gaan

Oranje Top 15 Aller Tijden

Wat waren de meest succesvolle Oranje WK/EK activatie campagnes sinds 2000 volgens de consument? Hier is de nieuwe Oranje Top 15 Aller…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wat waren de meest succesvolle Oranje WK/EK activatie campagnes sinds 2000 volgens de consument? Hier is de nieuwe maar liefst 6 nieuwe binnenkomers!

related partner content for mobile comes here

Nederland begint warm te lopen voor het EK2012. De Oranje Actie Teller op gaat al richting de 100 activatie campagnes toe die inhaken op Oranjebeleving of EK2012 voetbal.
Ook dit jaar gaan en het Oranje Barometer onderzoek houden waarbij 500 consumenten van 16 jaar en ouder worden ondervraagd over de verschillende actuele Oranje/EK acties.
Het Oranje Barometer onderzoek loopt al sinds 2000 en heeft 12 jaar onderzoeksdata van inhaakactiviteiten. Elke EK/WK waar Nederland van de partij is werd steeds onderzoek gedaan bij de Nederlandse consument naar de waardering en deelname bereidheid van de verschillende inhaak activiteiten. Op basis van de resultaten van deze vijf EK/WK Oranje Barometer onderzoeken hebben we een Oranje Top 15 Aller Tijden samengesteld.

De Oranje evergreens

De Oranje Top15 Aller Tijden bevat de best scorende inhaak acties sinds 2000. In deze nieuwe Oranje Top 15 hebben we alle succesvolle WK2010 activatie campagnes verwerkt. Opvallend is dat er maar liefst 6 nieuwe activatie campagnes in de Oranje Top 15 Aller Tijden staan. Dat geeft aan dat de waardering van de consument voor de afgelopen WK2010 Oranje acties erg hoog was. Het WK2010 in Zuid Afrika is het best vertegenwoordigd met maar liefst 6 Oranjeacties gevolgd door het EK2000 in Nederland/België met 3 activatie campagnes. Andere conclusies zijn:

• Hoogste nieuwe binnenkomers zijn Albert Heijn met Beesies, Bavaria met de spraakmakende DutchDress campagne en Grolsch met de Koelserver.

• Maar liefst 4 verschillende bier merken wisten de Oranje Top 15 Aller Tijden te bereiken in de afgelopen 12 jaar dat we onderzoek verrichten.

• Heineken weet 3 noteringen te scoren en Albert Heijn 2 keer. Hierbij dient opgemerkt te worden dat 1 keer WK2006 AH Wuppies niet gemeten werd.

• Meest gehanteerde activatievorm zijn "gratis give aways" bij aankoop van product of dienst.

• In de Oranje TOP 15 Aller Tijden zijn slechts 3 bedrijven vertegenwoordigd die official sponsor zijn van Oranje (Heineken, Nuon en Calve).

• Opvallend is dat official sponsors van UEFA/FIFA geheel ontbreken in de top 15! Blijkbaar is het moeilijk voor deze vaak internationale bedrijven om de harten van de Oranjefans te raken.

Net buiten de Oranje Top 15 Aller Tijden vielen Blokker Brulshirt en Bavaria Leeuwenhose.

Het nieuwe Oranje Barometer Onderzoek EK2012 start medio mei en de resultaten zijn begin juni gereed.
Frank de Bruin

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in