Oranje Top 15 Aller Tijden


Wat waren de meest succesvolle Oranje WK/EK activatie campagnes sinds 2000 volgens de consument? Hier is de nieuwe Oranje Top 15 Aller Tijden maar liefst 6 nieuwe binnenkomers!
Nederland begint warm te lopen voor het EK2012. De Oranje Actie Teller op Oranjebarometer.nl gaat al richting de 100 activatie campagnes toe die inhaken op Oranjebeleving of EK2012 voetbal.
Ook dit jaar gaan Trendbox en Activate&Co het Oranje Barometer onderzoek houden waarbij 500 consumenten van 16 jaar en ouder worden ondervraagd over de verschillende actuele Oranje/EK acties.
Het Oranje Barometer onderzoek loopt al sinds 2000 en heeft 12 jaar onderzoeksdata van inhaakactiviteiten. Elke EK/WK waar Nederland van de partij is werd steeds onderzoek gedaan bij de Nederlandse consument naar de waardering en deelname bereidheid van de verschillende inhaak activiteiten. Op basis van de resultaten van deze vijf EK/WK Oranje Barometer onderzoeken hebben we een Oranje Top 15 Aller Tijden samengesteld.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe Oranje evergreens
De Oranje Top15 Aller Tijden bevat de best scorende inhaak acties sinds 2000. In deze nieuwe Oranje Top 15 hebben we alle succesvolle WK2010 activatie campagnes verwerkt. Opvallend is dat er maar liefst 6 nieuwe activatie campagnes in de Oranje Top 15 Aller Tijden staan. Dat geeft aan dat de waardering van de consument voor de afgelopen WK2010 Oranje acties erg hoog was. Het WK2010 in Zuid Afrika is het best vertegenwoordigd met maar liefst 6 Oranjeacties gevolgd door het EK2000 in Nederland/België met 3 activatie campagnes. Andere conclusies zijn:
• Hoogste nieuwe binnenkomers zijn Albert Heijn met Beesies, Bavaria met de spraakmakende DutchDress campagne en Grolsch met de Koelserver.
• Maar liefst 4 verschillende bier merken wisten de Oranje Top 15 Aller Tijden te bereiken in de afgelopen 12 jaar dat we onderzoek verrichten.
• Heineken weet 3 noteringen te scoren en Albert Heijn 2 keer. Hierbij dient opgemerkt te worden dat 1 keer WK2006 AH Wuppies niet gemeten werd.
• Meest gehanteerde activatievorm zijn "gratis give aways" bij aankoop van product of dienst.
• In de Oranje TOP 15 Aller Tijden zijn slechts 3 bedrijven vertegenwoordigd die official sponsor zijn van Oranje (Heineken, Nuon en Calve).
• Opvallend is dat official sponsors van UEFA/FIFA geheel ontbreken in de top 15! Blijkbaar is het moeilijk voor deze vaak internationale bedrijven om de harten van de Oranjefans te raken.
Net buiten de Oranje Top 15 Aller Tijden vielen Blokker Brulshirt en Bavaria Leeuwenhose.
Het nieuwe Oranje Barometer Onderzoek EK2012 start medio mei en de resultaten zijn begin juni gereed.
Frank de Bruin Activate&Co
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid