Overslaan en naar de inhoud gaan

Omstreden lingeriespot Gisele Bündchen mag

Een omstreden commercial voor lingerie met supermodel Gisele Bündchen, waar Brazilië al weken over ruziet, mag toch.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit heeft de Braziliaanse reclamewaakhond beslist. De regering had gevraagd om een verbod omdat de tv-spot 'seksistische stereotypes’ zou aanwakkeren. Een in lingerie gestoken Bündchen vertelt de Braziliaanse vrouwen dat zij 'hun charmes moeten gebruiken’ als zij hun man slecht nieuws moeten brengen. Vervolgens richt zij zich tot haar man en vertelt dat zij de auto in de prak heeft gereden, de kredietlimiet van de credit card heeft overschreden en, tot overmaat van ramp, dat schoonmoeder bij het stel komt inwonen.
Ook mannen hadden geklaagd over de commercial omdat het suggereert dat zij zo dom zijn dat zij erin trappen als vrouwen hun trucjes gebruiken. De regering gaat in hoger beroep.
Bron: ANP.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in