Overslaan en naar de inhoud gaan

CvdM komt met nieuwe regels on demand mediadiensten

Het Commissariaat voor de Media komt met beleidsregels over commerciële on demand audiovisuele mediadiensten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Commissariaat voor de Media heeft de beleidsregels ‘classificatie commerciële mediadiensten op aanvraag’ 2011 gepubliceerd. Op grond van deze beleidsregels bepaalt het Commissariaat welke commerciële on demand audiovisuele mediadiensten onder de Mediawet en het toezicht van het Commissariaat vallen.

related partner content for mobile comes here

De nieuwe regels gaan per 1 november in. Aanbieders moeten aan een aantal voorschriften uit de Mediawet 2008 voldoen, onder meer over reclame, sponsoring en productplaatsing. Volgens het juridische is de kwalificatie als aanbieder van een mediadienst op aanvraag belangrijk. Gereguleerde partijen moeten zich namelijk binnen twee weken na aanvang van de dienst aanmelden bij het Commissariaat. Bestaande partijen moeten zich alsnog registreren. Verder moeten aanbieders van videodiensten zich ook aansluiten bij de Reclame Code.

Bron: .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in