CvdM komt met nieuwe regels on demand mediadiensten


Het Commissariaat voor de Media heeft de beleidsregels ‘classificatie commerciële mediadiensten op aanvraag’ 2011 gepubliceerd. Op grond van deze beleidsregels bepaalt het Commissariaat welke commerciële on demand audiovisuele mediadiensten onder de Mediawet en het toezicht van het Commissariaat vallen.
De nieuwe regels gaan per 1 november in. Aanbieders moeten aan een aantal voorschriften uit de Mediawet 2008 voldoen, onder meer over reclame, sponsoring en productplaatsing. Volgens het juridische blog is de kwalificatie als aanbieder van een mediadienst op aanvraag belangrijk. Gereguleerde partijen moeten zich namelijk binnen twee weken na aanvang van de dienst aanmelden bij het Commissariaat. Bestaande partijen moeten zich alsnog registreren. Verder moeten aanbieders van videodiensten zich ook aansluiten bij de Reclame Code.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Villamedia.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid