Overslaan en naar de inhoud gaan

Spaanse homepage take-over Scheepvaartmuseum

Het Scheepvaartmuseum pakt uit met een 'Spaanse' homepage take-over op Nu.nl.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Scheepvaartmuseum pakt uit met een 'Spaanse' homepage take-over op .

related partner content for mobile comes here

Het sinds 2 oktober weer geopende wil met de actie laten, zien dat Nederland zonder de scheepvaart waarschijnlijk nog steeds in Spaanse handen was. Wat dat zou hebben betekend? Door te klikken op de take-over banner, verandert de nu.nl-pagina in de Spaanse nieuwspagina ahora.es met actueel nieuws uit het 'huidige' Spaanse Nederland. Verder bevat de campagne een microsite met een animatie over de 'echte'Nederlandse geschiedenis.

De take-over is het derde deel van de reclamecampagne voor Het Scheepvaartmuseum. De viral video ;No Facebook without the Dutch&; ">'No Facebook without the Dutch' - die eind september de Facebookpagina van het museum lanceerde - stelde dat er zonder de Nederlandse scheepvaart geen New York, geen computer, geen Mark Zuckerberg en dus geen Facebook zou bestaan. Tot nu toe heeft de video op YouTube ruim 75.000 views en op overige sites al meer dan tweehonderdduizend.
Het tweede deel van de campagne was 'Iedereen is welkom, behalve Wilco van Wieringen'. Met die boodschap op posters door de hele stad startte half september de speelse campagne. Door Wilco te googlen, kwamen mensen op zijn of met informatie over de verbouwing. Stagiair Wilco was niet langer welkom omdat hij zonder toestemming items had geupload op de site van het museum.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in