Spaanse homepage take-over Scheepvaartmuseum


Het Scheepvaartmuseum pakt uit met een 'Spaanse' homepage take-over op Nu.nl.
Het sinds 2 oktober weer geopende Scheepvaartmuseum wil met de actie laten, zien dat Nederland zonder de scheepvaart waarschijnlijk nog steeds in Spaanse handen was. Wat dat zou hebben betekend? Door te klikken op de take-over banner, verandert de nu.nl-pagina in de Spaanse nieuwspagina ahora.es met actueel nieuws uit het 'huidige' Spaanse Nederland. Verder bevat de campagne een microsite met een animatie over de 'echte'Nederlandse geschiedenis.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
De take-over is het derde deel van de reclamecampagne voor Het Scheepvaartmuseum. De viral video #039;No Facebook without the Dutch' ">'No Facebook without the Dutch' - die eind september de Facebookpagina van het museum lanceerde - stelde dat er zonder de Nederlandse scheepvaart geen New York, geen computer, geen Mark Zuckerberg en dus geen Facebook zou bestaan. Tot nu toe heeft de video op YouTube ruim 75.000 views en op overige sites al meer dan tweehonderdduizend.
Het tweede deel van de campagne was 'Iedereen is welkom, behalve Wilco van Wieringen'. Met die boodschap op posters door de hele stad startte half september de speelse campagne. Door Wilco te googlen, kwamen mensen op zijn blog of Facebookpagina met informatie over de verbouwing. Stagiair Wilco was niet langer welkom omdat hij zonder toestemming items had geupload op de site van het museum.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid