Overslaan en naar de inhoud gaan

Nokia mikt op een status als challenger brand

Nokia zoekt naarstig naar manieren om weer klanten aan te trekken. Nu moet het merk gaan optreden als challenger brand.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo zegt Nokia’s ceo, Stephen Elop, tegen Cnet: ‘Wat betreft onze langetermijndoelen moesten we weer een helder inzicht krijgen in de voorkeuren van shoppers. Onze werknemers moesten weer gemotiveerd zijn en begrijpen dat ze deze consumenten moeten bedienen.’

related partner content for mobile comes here

Elop stelt dat marketing een centrale rol zal spelen in het creeren van nauwere banden met de consument. ‘Als we onze boodschap over kunnen brengen en de kwaliteit van het product kunnen laten zien, dan zullen we echt succesvol zijn. We zullen wel een kloof moeten overbruggen, we moeten letterlijk de winkel in en ervoor zorgen dat verkopers onze producten juist uitleggen.’

Als onderdeel van dit proces zegt Nokia de corporate benadering te hebben ingeruild voor die van een start-up. Alleen op die manier kan het merk enig tegenwicht bieden tegen marktleiders Apple en Samsung, aldus Elop: ‘We moeten urgenter zijn en meer naar de klant luisteren.’

Nokia hoopt voortaan sneller te reageren op veranderend consumentengedrag, en disruptiever te werken.

De telefoon waarmee Nokia de strijd aangaat, is de Lumia 920 smartphone (Windows). In de VS wordt het toestel alleen verkocht door AT&T.

Nokia moet van ver komen: in het eerste kwartaal van 2010 bedroegen de smartphone verkopen 26,5 miljoen euro, in het eerste kwartaal van 2012 nog maar 6,3 miljoen euro.

De mobiele telefoondivisie zag een verlies van 683 miljoen euro in het laatst gerapporteerde kwartaal, de netto sales daalden naar 3,6 miljard euro. Een negatieve marge van 19,2 procent.

Bron: Cnet

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in