Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe marketingdiersoort: de weidekoe

Veel koeien komen niet meer de stal uit, tot verdriet van een grote groep consumenten, zeker de treinforenzen. Friesland Foods heeft…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Veel koeien komen niet meer de stal uit, tot verdriet van een grote groep consumenten, zeker de treinforenzen. Friesland Foods heeft besloten aan dit verdriet tegemoet te komen. Het concern schakelt in april volledig over op 'weidemelk'. Het zuivelconcern garandeert dat het hele dagverse-zuivelassortiment van het merk Friesche Vlag afkomstig is van koeien die van de lente tot in de herfst in de wei lopen. Zo meldt

related partner content for mobile comes here

"Friesland Foods gaat op de verpakkingen communiceren dat de melk in bijvoorbeeld halfvolle melk, karnemelk, vla, yoghurt, Milk & Fruit en Breaker afkomstig is van weidekoeien. Het zuivelbedrijf grijpt de introductie aan om de prijzen van zijn gangbare producten te verhogen."

Diervriendelijke MVO is zolangzamerhand big business aan het worden. Na de dolfijnvriendelijke tonijn, de ijsbeervriendelijke chocola van Australian en de aardbeien van Albert Heijn is er nu de weidekoe die koevriendelijke melk geeft. AH doet het samen met het WNF, Friesland Foods heeft Natuurmomumenten als partner weten te strikken. Samen met het CBL 'richten ze een weidegangfonds op dat koeien in de wei moet stimuleren'.

Het ligt er wel een beetje dik op allemaal. Is MVO niet aan het ontsporen als verkoopargument?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in