Nieuwe marketingdiersoort: de weidekoe
Veel koeien komen niet meer de stal uit, tot verdriet van een grote groep consumenten, zeker de treinforenzen. Friesland Foods heeft besloten aan dit verdriet tegemoet te komen. Het concern schakelt in april volledig over op 'weidemelk'. Het zuivelconcern garandeert dat het hele dagverse-zuivelassortiment van het merk Friesche Vlag afkomstig is van koeien die van de lente tot in de herfst in de wei lopen. Zo meldt Distrifood
"Friesland Foods gaat op de verpakkingen communiceren dat de melk in bijvoorbeeld halfvolle melk, karnemelk, vla, yoghurt, Milk & Fruit en Breaker afkomstig is van weidekoeien. Het zuivelbedrijf grijpt de introductie aan om de prijzen van zijn gangbare producten te verhogen."
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaDiervriendelijke MVO is zolangzamerhand big business aan het worden. Na de dolfijnvriendelijke tonijn, de ijsbeervriendelijke chocola van Australian en de lynxvriendelijke aardbeien van Albert Heijn is er nu de weidekoe die koevriendelijke melk geeft. AH doet het samen met het WNF, Friesland Foods heeft Natuurmomumenten als partner weten te strikken. Samen met het CBL 'richten ze een weidegangfonds op dat koeien in de wei moet stimuleren'.
Het ligt er wel een beetje dik op allemaal. Is MVO niet aan het ontsporen als verkoopargument?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid