Overslaan en naar de inhoud gaan

De naam Hotmail blijft

Waarom nemen bedrijven toch zomaar afstand van een naam met veel waarde? Microsoft deed dat onlangs. Maar komt daar nu op terug. De naam…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Waarom nemen bedrijven toch zomaar afstand van een naam met veel waarde? Microsoft deed dat onlangs. Maar komt daar nu op terug. De naam Hotmail . Microsoft wilde de naam laten vallen om over te gaan op Live mail, maar komt nu terug op dit besluit. Heel verstandig, want waarom zou je een naam vervangen die een bijna 100% bekendheid heeft en synoniem is voor web-based mailservices.

related partner content for mobile comes here

De nieuwe naam van Window's mail is nu (weer) Windows Live Hotmail ipv Windows Live Mail.

meldt "Veel gebruikers van Microsofts oude webmaildienst Hotmail snappen niet dat Live Mail de opvolger is en stappen daarom niet massaal over. Met een naamsverandering wil Microsoft de overstap minder eng maken.
Om de overstap soepeler te maken heeft Microsoft al ingesteld dat Hotmail-gebruikers die overstappen naar Live Mail standaard de Hotmail-interface krijgen. Nu heeft Microsoft besloten om ook de naam te veranderen."

Waarom nemen bedrijven toch zomaar afstand van een naam met zoveel waarde? Ik vraag me dat al af sinds mijn oud werkgever (Kooiaap) 'zomaar' haar naam aan de kant deed. Hotmail heeft geen negatieve of slechte naam en toch overwoog Microsoft om de naam aan de kant te doen. Nu het hele Live platform is als verwacht gaan de alarm bellen rinkelen. Maar beter laat dan nooit ;-)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in