
Een online bureau dat de totale campagne voor een klant ('account') voor zijn rekening neemt? Is een trend, weet Wall Street Journal. En laat nu Ikea, met haar 'ouderwetse' papieren catalogus, een voorloper hierin zijn.
Agency.com was hét online marketingbureau eind vorige eeuw, met een tegen de klippen op groeiend kantoor in Amsterdam, dat overigens nog bestaat. Ik herinner me boeiende interviews met de overigens zelf zo nuchtere chefs in New York, wat een tijd!
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensDit Agency.com werd uiteindelijk onderdeel van Omnicom en heeft nu Ikea binnengesleept als klant voor niet alleen het internetverhaal maar ook voor boven de streep ('above the line') marketing, onder meer de buitenreclame ('outdoor') en het drukwerk ( 'print').
Dat was het gevolg van een bijeenkomst met Ikea, Agency en de vaste reclamebureaus Robert/Boisen & Like-Minded. Agency had de beste ideeën. En Agency.com doet mee in de strijd om Ikea later dit jaar als klant voor alle marketing in te lijven.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee