Overslaan en naar de inhoud gaan

Brief bierbrouwers tegen alcoholreclameverbod

Nederlandse bierbrouwers hebben in een brief aan de Tweede Kamer kritiek geuit op bij het voorstel reclame voor alcoholhoudende dranken op…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens het Centraal Brouwerij Kantoor (CBK), de belangenorganisatie van de Nederlandse brouwerijen, schaden een reclameverbod en de accijnsverhoging de bedrijfstak. De middelen hebben bovendien nauwelijks effect op alcoholmisbruik, aldus CBK.

related partner content for mobile comes here

De brouwers zijn wel voorstander van reclamecampagnes tegen drinken onder de 16 jaar, de Bob-campagne en voorlichting over de rol van alcohol. CBK stelt voor om eerst een wetenschappelijk onderzoek te doen naar het verband tussen reclame en toenemende alcoholconsumptie, voordat een reclameverbod wordt afgekondigd. Daarnaast bepleiten ze jongeren onder de zestien jaar die alcohol kopen strafbaar te stellen.

Bron: Novum.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in