Overslaan en naar de inhoud gaan

Moederdag-tearjerker van Hallmark met de candid camera

Een verborgen camera in een wenskaart, Lemz en Wefilm wilden een lach en een traan van moeders vastleggen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

&;Oprechte aandacht staat met de opmars van email, sms en social media onder druk, aandacht lijkt steeds vluchtiger te worden.&; Dat zegt driekwart van de mensen die zijn bevraagd in een onderzoek door wenskaartengigant Hallmark. (&;De onderzoeksresultaten zijn verkregen uit een representatief online survey in Nederland, onder ruim 500 respondenten, verricht in februari 2014.&;) Nog een conclusie uit het onderzoek die de opdrachtgever niet onhandig uitkomt: &;Gelukkig waardeert 78 procent van Nederland een kaartje meer dan een sms of bericht via email of social media.&;

related partner content for mobile comes here

Hallmark haalt er zelfs een mediapsycholoog bij, , en hij onderschrijft deze ontwikkeling: &;Ondanks het feit dat de komst van social media en mobile messaging ons zeer veel hebben gebracht op het gebied van efficiency, bereik en frequentie van contact, is het belangrijk om ook de diepgaande en oprechte momenten van contact in te bouwen. Mensen ervaren die diepgang en oprechtheid extra sterk indien "de ander" in het contactmoment heeft moeten investeren.&;

Het is een wat lange inleiding op de nieuwe campagne die Lemz samen met Wefilm maakte voor Hallmark, maar het gaat er dus om dat de consument in gaat zien dat hij &;in het contactmoment moet investeren&;. De makers bedachten dat het in beeld brengen van de primaire reacties van moeders op een lieve wenskaart, de waarde van diepgang en oprechtheid het best aantonen. De verborgen camera - voor Wefilm - die ingebouwd werd in een wenskaart, filmde de échte reacties van moeders. En dat werkt:

En verder
De commercial is vanaf 1 mei (precies 10 dagen voor moederdag, 11 mei) te zien op televisie, maar ook in pre-rolls en online advertising. Op de site  is een making-of te zien die de aanpak van het experiment in beeld brengt. Die mini-docu (zie ook hieronder), wordt behalve op de campagne site ook gepusht via PR, bloggers en social media, zegt Tim Claassen, strateeg en partner bij Lemz. Claassen: &;De TVC, making-of en extra conversiegedreven online inzet verwijzen mensen naar de Hallmark site. Daar is een actie ("2e kaart gratis") om het sturen van echte aandacht nog makkelijker te maken.&;

Mini-docu:

Credits
Bureau: Lemz
Productiemaatschappij: Wefilm
Klant: Hallmark
Muziek: Sizzer Amsterdam
Media: Stroom

Over Hallmark Cards Nederland
Hallmark Cards Nederland is onderdeel van Hallmark Cards Continental Europe. De grootste leverancier van wenskaarten in Nederland en België is marktleider in de Benelux. Jaarlijks vinden miljoenen wenskaarten van Hallmark Cards hun weg naar de consument. Door middel van wenskaarten - al dan niet digitaal - wil Hallmark Cards een bijdrage leveren aan het bevorderen van de communicatie tussen mensen, en het tonen van gevoelens, zoals liefde en vriendschap. Hallmark Cards Continental Europe is onderdeel van het Amerikaanse Hallmark Cards - concern. (Bron: Hallmark)
 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in