Overslaan en naar de inhoud gaan

Radiobestedingen +4,5% in eerste kwartaal

De netto radioreclamebestedingen kwamen in het eerste kwartaal uit op 47,7 miljoen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat is een stijging van 4,5% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

related partner content for mobile comes here

De non-spot bestedingen stegen 38% en overschrijden voor het eerst de drie miljoen euro. De spotreclame steeg met 2,7% naar 44.384.000 euro. Dit blijkt uit cijfers van het Radio Advies Bureau (RAB).   

Branches
Transport is de grootste adverteerder, gevolgd door retail en financiële dienstverlening. Grootste groeiers (procentueel) zijn de branches brandstof/energie, mode en persoonlijke verzorging, maar vooral de was- en reinigingsmiddelen (budget ruim zes keer zo hoog).

Adverteerders
Ziggo is de grootste radioadverteerder in het eerste kwartaal van 2014. De top vijf bestaat verder uit Pon’s Automobielhandel, Peugeot/Citroën, Unilever en Kruidvat. Het aantal adverteerders is gestegen naar 477, vorig jaar in dezelfde periode waren er 442 radioadverteerders. 
 



Liedewij Hentenaar, directeur RAB: ‘Er is sprake van een economisch herstel en het vertrouwen van een groeiend aantal adverteerders op radio. Academisch en reclame onderzoek tonen aan dat boodschappen beter effect sorteren in een positieve stemming. Door je als adverteerder te koppelen aan de sterke radiomerken kun je meeliften op de positieve vibe die radio biedt.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in