Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzet tv-reclame groeit 7 procent in eerste kwartaal

De netto bestedingen aan tv–reclame voor spot zijn in het eerste kwartaal van 2014 uitgekomen op 176 miljoen euro.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt Met een groei van 7 procent lijkt daarmee het herstel in de tv-markt ingezet. Ook in het laatste kwartaal van 2013 was er groei. 

related partner content for mobile comes here

De positieve berichtgevingen over een economisch herstel in 2014 en de forse verbeteringen van het consumentenvertrouwen zijn voor veel adverteerders reden om hun marketingactiviteiten op te schroeven, zegt directeur Michel van der Voort van Spot.  Tv is het medium dat traditioneel optimaal profiteert van een gunstig economisch klimaat. Een vergelijkbaar beeld was te zien na de vorige crisis in 2008-2009.

De groei wordt voor een groot deel verklaard door een groter aantal tv-adverteerders in het eerste kwartaal van 2014 ten opzichte van het jaar ervoor. Het aantal adverteerders steeg in het eerste kwartaal met 6 procent. Logischerwijs is er daarom ook sprake van een groter aantal nieuwe tv-commercials in het eerste kwartaal.

Branches

In bijna alle branches is er groei, behalve in de Telecom- en ICT-branche, zo rapporteert Nielsen. De meest opvallende stijger is de branche Financiële Dienstverlening, die voor het eerst sinds jaren een  groei laat zien. Andere opvallende groeiers zijn de branches Brandstof & Energie, Was- & Reinigingsmiddelen en Overheid & Educatie.

Van der Voort: &;Met een groei van 7 procent overtreffen we onze eigen verwachtingen voor 2014. Tv laat opnieuw zien dat zij zich snel herstelt na een economische crisis, sneller dan de meeste media.&; Tv leidt volgens hem door zijn bereik en impact tot &;een groot rendement waar adverteerders meer dan ooit naar op zoek zijn&;.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in