Overslaan en naar de inhoud gaan

Opstaan met blije varkens, het slimme mediaplan van Wakker Dier

Hoe Wakker Dier zijn nieuwe radiocampagne aankondigt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het ging weer uitgekiend, het mediaplan van Wakker Dier. Vanochtend, op een nieuwsluwe dinsdag na Pasen, om 6 uur ’s ochtends opende de NOS via zijn site en nieuwsuitzendingen met een groot succes: Subway, Johma, Qizini en NH Hotel Group beloven zich in te zetten voor een beter varkensleven. Vanaf volgend jaar verkopen de ketens vlees van varkens met één ster op het Beter Leven-keurmerk. Johma, Qizini en NH Hotels stappen vóór 1 januari 2015 over, Bakker Bart medio 2015 en Subway eind 2015, aldus de NOS.

related partner content for mobile comes here

Wakker Dier-frame 

De actie van de bedrijven is een direct gevolg van de de varkenscampagne van Wakker Dier, die op zijn eigen site twee uurtjes later het nieuws ook zelf naar buiten brengt. Maar dan in de typische Wakker Dier-frame van plofkippen en in dit geval de ‘industrievarkens’. Wakker Dier schrijft dat de campagne hard nodig is: ‘Deze industrievarkens zitten hun leven lang binnen, op betonnen vloeren besmeurd met poep.’ Als opstapje naar vandaag bracht het vorige week al naar buiten dat Nederlanders het lot van varkens het ergste vinden. Vooral het internationale transport van varkens baart de ondervraagden zorgen.

Radiospotjes

Fijn dus dat er nu ondernemingen overstag gaan die volgens het vaste campagneconcept geprezen worden door Wakker Dier, dat niet vergeet ook bedrijven die al eerder omgingen te noemen: Burger King, Stegeman, Domino’s pizza, Olvarit, HANOS en Mora.

Maar, uiteindelijk blijkt het niet om hen te gaan, zoveel wordt ook duidelijk. De reden voor het naar buiten brengen wordt aan het eind van het persbericht van Wakker Dier duidelijk.  Vandaag start het een radiocampagne gericht op achterblijvers Te horen op Radio 1, 2, 3FM, 4, 5, 6 en BNR nieuwsradio. Gericht op Kips en Dr. Oetker. Want die &;blijven industrievarken verkopen&;. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in