Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobile Marketing Case: Pearle (2009)

Case omschrijving
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Pearle wilde de doelgroep van modebewuste en merkgevoelige mannen en vrouwen in de leeftijd 20 - 35 jaar direct benaderen om hen te laten zien dat Pearle merk zonnebrillen verkoopt tegen gunstige prijzen (in dit geval een RayBan voor EUR 99).

related partner content for mobile comes here

- MMS push campagne
- Traffic naar de winkel genereren
- Location Based op basis van postcode


Achtergrond

Tijdens zonnige dagen in juni en juli heeft HotSMS aan ruim 30.000 consumenten een MMS bericht gestuurd met een aanbieding voor RayBan zonnebrillen bij de Pearle Opticiens. In deze MMS zijn vier elkaar opvolgende plaatjes gebruikt.

Op basis van iemands postcode stond in de MMS ook het adres van de dichtstbijzijnde Pearle vestiging. De MMS campagne maakte effectief gebruik van de voordelen van mobiel als advertising kanaal: op basis van tijd (zonnig weer), plaats (postcode ontvanger en adres vestiging) en een optin profiel (modebewuste mannen en vrouwen in de leeftijd van 20 - 35 jaar) werd er traffic gegenereerd naar de Pearle winkels voor de RayBan promotie.

Voor het criterium modebewustheid werd rekening gehouden met iemands huidige merk en type mobiele telefoon. De MMS werd in verschillende batches uitgestuurd op dagen dat het mooi en zonnig weer was.

De MMS actie maakte deel uit van een multimediale campagne waarbij de presentatie van de zonnebrillen op www.pearle.nl centraal stond.

Doelstellingen
- Traffic naar de winkels genereren
- Perceptie van dure merkbrillen bij Pearle bijstellen

Resultaat
De campagne heeft veel persaandacht gehad, aangezien het een van de weinige grootschalige en succesvolle MMS push campagnes is geweest in Nederland. De MMS campagne was onderdeel van een crossmediale campagne die consumenten aanspoorde om naar een Pearle vestiging te gaan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in