Stuntacties auto-importeurs door crisis
Adfact registreerde het afgelopen jaar bijna 1.100 verschillende acties binnen de personenautomarkt. Met name in het laatste kwartaal steeg het aantal actieaanbiedingen fors. Adfact zag het aantal bijna verdriedubbelen van 165 acties per maand in het eerste kwartaal naar ruim 425 acties per maand in het laatste kwartaal. Renault had de meeste acties lopen, Peugeot gaf het meeste reclamegeld uit om de acties onder de aandacht te brengen.
Volgens Adfact-directeur Lars de Vries noopte de financiële crisis de auto-importeurs om consumenten extra te verleiden met aantrekkelijke acties, pakketten, rentevoordelen en kortingen. 'De stijging van de autoverkoop in 2011 is een optelsom van overheidstimuleringen, zoals gunstige bijtelling en lage BPM op zuinige auto’s, in combinatie met veel meer actieaanbiedingen.'
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaAdfact registreert wekelijks de websites en advertenties van auto-importeurs. Acties van autodealers vallen buiten deze analyse. Van de 1.100 verschillende acties zijn er bijna 450 acties via reclamecampagnes ondersteund. De totale bruto mediawaarde van deze campagnes is ruim 145 miljoen euro. Dat is bijna 45% van de totale mediabestedingen aan personenauto’s. Het gemiddelde consumentenvoordeel per actie kwam uit op bijna 1.800 euro.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid