Overslaan en naar de inhoud gaan

Stuntacties auto-importeurs door crisis

Nederlandse auto-importeurs hebben in 2011 massaal gestunt met actieaanbiedingen, blijkt uit een registratie van marktonderzoeksbureau…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

registreerde het afgelopen jaar bijna 1.100 verschillende acties binnen de personenautomarkt. Met name in het laatste kwartaal steeg het aantal actieaanbiedingen fors. Adfact zag het aantal bijna verdriedubbelen van 165 acties per maand in het eerste kwartaal naar ruim 425 acties per maand in het laatste kwartaal. Renault had de meeste acties lopen, Peugeot gaf het meeste reclamegeld uit om de acties onder de aandacht te brengen.

related partner content for mobile comes here

Volgens Adfact-directeur Lars de Vries noopte de financiële crisis de auto-importeurs om consumenten extra te verleiden met aantrekkelijke acties, pakketten, rentevoordelen en kortingen. 'De stijging van de autoverkoop in 2011 is een optelsom van overheidstimuleringen, zoals gunstige bijtelling en lage BPM op zuinige auto’s, in combinatie met veel meer actieaanbiedingen.'

Adfact registreert wekelijks de websites en advertenties van auto-importeurs. Acties van autodealers vallen buiten deze analyse. Van de 1.100 verschillende acties zijn er bijna 450 acties via reclamecampagnes ondersteund. De totale bruto mediawaarde van deze campagnes is ruim 145 miljoen euro. Dat is bijna 45% van de totale mediabestedingen aan personenauto’s. Het gemiddelde consumentenvoordeel per actie kwam uit op bijna 1.800 euro.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in