`Gamification wordt belangrijker in marketing`
Game-elementen integreren in de marketingactiviteiten is geen voorbijgaande hype, zo geeft CRMTrends.com op MarketingVox aan.
Gamification wordt bijvoorbeeld steeds meer gebruikt in de mode-industrie, en dat terwijl deze bedrijfstak lang wachtte met het echt actief zijn in sociale media. Fashiongames op Facebook zijn volgens MarketingVox bijvoorbeeld erg populair.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisGame-apps zijn ook steeds vaker te vinden in de interne communicatie van bedrijven. Hotelketen Marriott International bijvoorbeeld heeft een Facebookgame - My Marriott- om nieuwe medewerkers te vinden, maar er zijn ook games die focussen op de servicegerichtheid.
Gartner schat dat de komende drie jaar ruim zeventig procent van de ‘Global 2000’-ondernemingen gebruik zal maken van één of meer game-apps.
Aan de andere kant blijkt ook dat mensen die een tablet in hun bezit hebben, minder gebruik maken van een 'video gameconsole' of 'handheld videogame' (60 procent).
(bron MarketingVox )
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid