Overslaan en naar de inhoud gaan

Voorlopig geen ochtend NRC

De redactieraad geeft een positief advies, maar de logistieke problemen zijn nog niet onder controle.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Peter Vandermeersch, hoofdredacteur van NRC Handelsblad, gaat er niet van uit dat zijn krant in de eerste helft van 2012 met een ochtendeditie komt. Dat meldde hij vrijdag op het weblog van NRC. Het is niet duidelijk wanneer de voorgenomen ochtendeditie er komt. Eerst zal NRC Handelsblad de logistieke problemen van druk- en distributie en de kosten die daarmee gepaard gaan onder controle moeten krijgen, aldus Vandermeersch. Aan de redactie zal het in ieder geval niet liggen. Dat gaf vorige week een positief advies uit, waarin het uitbrengen van een ochtendeditie wordt gesteund. De redactie zal daartoe worden uitgebreid met 15 mensen.

related partner content for mobile comes here

Vandermeersch zegt in zijn weblog te weten dat een belangrijke doelstelling voor 2011 - een stijgende oplage van NRC Handelsblad én nrc.next – zal worden gehaald. In het tweede kwartaal van 2011 is de oplagedaling van NRC Handelsblad tot staan gebracht. In het tweede kwartaal van 2010 lukte dat ook. Daarna volgde drie kwartalen van oplagedaling.

De oplagen van het derde kwartaal worden 3 januari aanstaande door Hoi gepubliceerd. Hieronder een overzicht van de betaalde oplagen van NRC Handelsblad van de afgelopen acht rapportageperioden.

Periode/Betaalde oplage/verschil t.o.v. jaar eerder
3e kwartaal 2009/181.808/-4,8 pct
4e kwartaal 2009/189.311/-4,1 pct
1ste kwartaal 2010/190.729/-0,3 pct
2e kwartaal 2010/189.136/+0,1 pct
3e kwartaal 2010/180.426/-0,8 pct
4e kwartaal 2010/182.794/-3,4 pct
1ste kwartaal 2011/182.892/-4,1 pct
2e kwartaal 2011/189.451/+0,2 pct

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in