Overslaan en naar de inhoud gaan

Mediacom Mediabureau van het Jaar

Vorig jaar was Mediacom ook al finalist, dit jaar werd het bureau van Frank Bitter uitgeroepen tot Mediabureau van het Jaar. Leendert van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het juryrapport vat de belangrijkste overwegingen als volgt samen: ‘MediaCom heeft met een steady team een zeer goed pitch resultaat behaald. Het bureau wordt gepercipieerd als een degelijk met een sterk familie gevoel. Aansprekend is de wijze van opleiding en educatie van nieuw en bestaand talent. De pay off “People first, better results” is geloofwaardig en wordt ook waargemaakt.’ Mediacom verloor in 2012 geen lokale klanten en won 12 van de 13 lokale pitches. Het verwelkomde onder meer Gazelle, Goodyear Dunlop, SEO, SEA en Social Media voor Beter Bed en de performance busines voor T-Mobile (klant bij Mediacom sinds 2004).

related partner content for mobile comes here

Strategieprijzen
De belangrijkste strategieprijs (Media-/Middelen) ging naar Ogilvy Amsterdam voor ‘DELA. Voor Elkaar’. Volgens de vakjury een voor de categorie revolutionair idee. De jury: ‘Vanuit een brede campagne om awareness te creëren werd een perfecte vertaling gemaakt naar lokale media, zo dicht mogelijk bij de woonplaats van de ontvangers. Media als drager van ideeën, veel meer dan een uitvoerend vehikel.’

De Amma voor best single mediastrategie ging naar het relatief kleine mediabureau Zigt voor ‘Stop de plofkip’ van Wakker Dier. De jury vond het een sterk uitgevoerde en spraakmakende campagne waarbij optimaal en flexibel gebruik werd gemaakt van radio. En dat is niet alleen een opsteker voor Zigt, maar ook voor het mediumtype, dat al enige tijd onder druk staat. De jury: ‘Creatie en medium hebben elkaar duidelijk versterkt.’

RTL Nederland (in combinatie met Endemol en the Project Factory) nam de Amma voor beste interactieve mediastrategie mee naar huis voor de case ‘GTST Wie is Tim?’ (Voor dezelfde case ontving het ook een nominatie in de categorie beste media-/middelenstrategie. De jury vond het een slimme, originele en vernieuwende oplossing (een applicatie met een interactieve verhaallijn) om met een cliffhanger GTST top of mind te houden tijdens de zomerstop. Dat hackers de benodigde codes om het verhaal ‘uit te spelen’ al direct online zetten, (zie: http://tinyurl.com/omp5zv3), werd in het juryrapport niet vermeld.

Special Amma voor Van Meerem
Aan Jaap van Huis (postuum, 2009) en Paul Turken (2011) viel de eer toe om een Special Amma toegekend te krijgen. Dit jaar heeft het MWG bestuur wederom besloten om ‘de special’ uit te reiken, en wel aan Leendert van Meerem, de onlangs afgezwaaide mediabereikskeizer van het land. Mooie woorden van de voorzitter van MWG voor Van Meerem: ‘Een van de leidende figuren in het proces van continue groei en volwassenwording van de media curriencies, is Leendert van Meerem. Leendert heeft er altijd veel energie in gestoken om kennis te delen. Zijn kennis, ervaring en support heeft Leendert ook aan de MWG gegeven. Intomart is de oudste Vriend van de MWG en sponsor vanaf het eerste uur van de AMMA. Hij was voorzitter van het bestuur, voorzitter van het congres en kritisch bezoeker van de ledenvergaderingen.’

Hieronder een compleet overzicht van alle genomineerden en winnaars.

Mediabureau van het jaar
Winnaar: Mediacom
Nominatie: MEC
Nominatie: UM

Beste media- en middelenstrategie
Winnaar: DELA. Voor Elkaar - Ogilvy Amsterdam
Nominatie: GTST Wie is Tim? - RTL Nederland, Endemol, the Project Factory
Nominatie: Lay’s Maak de Smaak The Battles - OMD, Red Urban, FHV/BBDO

Beste single mediastrategie
Winnaar: Stop de Plofkip (Wakker Dier) - ZIGT
Nominatie: Deezer (T-Mobile) - MediaCom, Etcetera, Van Wanten
Nominatie: Goede Tijden voor Zuid Afrika (South African Tourism Office) - UM, RTL Nederland, Endemol

Beste interactieve mediastrategie
Winnaar: GTST Wie is Tim? - RTL Nederland, Endemol, the Project Factory
Nominatie: Durex Product Tester (Reckitt Benckiser) - MEC
Nominatie: Vodafone Firestarters - Vodafone, BluePrintMedia

Beste mediastunt
Winnaar: Samsung Note, Art from Space (Samsung) - Starcom, Cheil, KONG
Nominatie: Flitsabri (Ditzo) - Van Wanten
Nominatie: Thuisbezorgd naar het EK (Thuisbezorgd.nl) - Eigen Fabrikaat, brandXtension

Beste media-innovatie
Winnaar: Ster Extra - Ster
Nominatie: JCDecaux Campaign Spotter – JCDecaux Nederland
Nominatie: RTB homepage takeover - AMNET, Adrime, Nuon, iProspect

Media-adverteerder van het jaar
Winnaar: Vodafone (OMD)
Nominatie: ING (Mindshare)
Nominatie: T-Mobile (MediaCom)

Yim mediatalent van het jaar
Winnaar: Rens Verweij (MEC)
Nominatie: Erik Rothengatter (PHD)
Nominatie: Jasmijn Bouwmeester (UM)

Exploitant van het jaar
Winnaar: Adfactor
Nominatie: Discovery Networks Benelux
Nominatie: Sky Radio

Carl Lipp-prijs
Winnaar: Jacco Hornes - Sky Radio
Nominatie: Marco Gijsen - Discovery Networks Benelux
Nominatie: Ronald Stout - Clear Channel Hillenaar

Hans du Chatinier-prijs professionals
Winnaar: Mobile 360 - TNS NIPO, Google, DTG, Vodafone, KPN
Nominatie: Decision Makers Survey – Stichting DMS, Intomart GfK
Nominatie: Het Brein Spreekt - Neurensics, Mindshare, 538

Hans du Chatinier-prijs studenten
Winnaar: Social Media Effectiveness - Sven van Munster (Rijksuniversiteit Groningen)
Nominatie: Advertorials op Blogs - Arne ten Ham (Communicatiewetenschap UvA)

Special Amma
Leendert van Meerem

Meer uitgebreide verslaggeving over de Amma’s in Adformatie . Daarin onder meer ook een feature verhaal over de toekomstbestendigheid van mediabureaus.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in