Overslaan en naar de inhoud gaan

Winactie Jupiler bezorgt Rotterdamse fan een kater

Jupiler kreeg er gisteren flink van langs op sociale media. Een fan was teleurgesteld over een winactie en verzocht Jupiler een bier-coupon…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Soms kunnen promotieacties als een boemerang terugslaan als de beloftes niet waar worden gemaakt. De Belgische krant publiceerde er gisteren een interessant artikel over: een actie van Jupiler die niet helemaal bracht wat ervan verwacht werd.

related partner content for mobile comes here

Wat is het geval: Pablo Strörmann is een van de prijswinnaars van de . Begin dit jaar bereikt hem het bericht dat hij (een van ?) de gelukkige winnaar is van een gratis avondje uit met vrienden in zijn favoriete Jupiler Café. Pablo is er blij mee. De aanvankelijke vreugde slaat echter snel om in een grote teleurstelling als hij afgelopen weekend de envelop met daarin de gewonnen prijs opent. Het blijkt dat hij niet een avondje uit met zijn maten krijgt, maar slechts een voucher voor een gratis biertje. En daarbij moet hij dan het tweede biertje ook nog eens zelf betalen.

Viraal
Pablo is, om het voorzichtig te zeggen, not amused. Hij schrijft een brief waarin hij de voucher terugstuurt en niet bepaald fijnzinnig uitlegt wat Jupiler er wat hem betreft mee kan doen. Deze brief post hij op zijn Facebookpagina. Het duurt niet lang voordat deze brief viraal gaat. Inmiddels zijn er al 48.000 likes, meer dan 4700 shares en honderden reacties op Facebook.

De brief

Reputatieschade
Natuurlijk is dit één kant van het verhaal. De reactie van Jupiler moeten we nog afwachten. Dan zal blijken of het verhaal van Pablo ook echt klopt. Wel toont dit weer eens de macht van consumenten en het immense effect van social media op merken. Dit soort ‘marketingmissers’ haalt je imago binnen no time omlaag.

Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe Jupiler op dit bericht gaat reageren. Sturen zij een brief terug naar Pablo? Of gaat het webcare team reageren? Zullen ze een reactie op hun website plaatsen?

Ik denk eigenlijk dat er maar een juiste manier van reageren is: zo snel mogelijk excuus maken en Pablo en zijn maten de fantastische avond in hun Jupiler Café daadwerkelijk laten beleven. Misschien dat daarmee de schade beperkt blijft. Wat zouden jullie doen?

Reactie
Zojuist (15.45 uur) komt Jupiler met een scherpe reactie.

Pablo laat weten dat Facebook inmiddels de brief heeft verwijderd omdat de tekst ‘beledigend’ zou zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in