'Marketeer weet nog niet met online influencers om te gaan’
Ongeveer twee op de drie ondervraagde marketeers (63%) zien online influencers (zoals populaire bloggers en invloedrijke Twitteraars) als een belangrijke doelgroep op social media. Iets meer dan de helft (53%) van de respondenten betrekt online influencers ook al bij zijn social media strategie. Toch blijkt het nog moeilijk om te achterhalen welke influencers relevant zijn voor het bedrijf: 55 procent heeft hier geen of beperkt inzicht in.
Ook de manier waarop deze relatief nieuwe doelgroep kan worden bereikt, is volgens de onderzoekers nog niet duidelijk. De meest gebruikte manier is het aanbieden van algemene informatie over diensten en/of producten (69% van de ondervraagden). Zes op de tien marketeers (59%) gebruikt daarnaast persberichten en interviews om online influencers van informatie te voorzien.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaHet onderzoek werd gehouden onder 122 Nederlandse marketeers, die werkzaam zijn in zowel B2B- als B2C-omgevingen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid