Overslaan en naar de inhoud gaan

Joost van Liemt (Energize): 'We moeten mee met het gedrag van de mensen' [Visie Mobile 2014]

In de laatste maand van het jaar laat MobileMarketing.nl diverse specialisten aan het woord over hun mobile marketing verwachtingen voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mobiel groeit en groeit hard. Dat is mooi. Maar wat gaan we met al die verbindingen doen? Wie gaat hiervan profiteren en op welke manier? Op dit moment, eind 2013 gebruiken we de smartphone en tablet om via social media en allerlei apps de wereld om ons heen in de gaten te houden. Om foto’s te maken en om (nog een beetje) te gamen. Eigenlijk is ons gebruik niet heel veel veranderd in de afgelopen twee jaar.

related partner content for mobile comes here

Dat gaat anders worden in 2014. Want met de enorme hoeveelheid smartphones in Nederland is nogal wat mogelijk. Tel daarbij op dat Nederlanders steeds meer gewend zijn geraakt aan apps, ook ‘kleine’ apps van bijvoorbeeld winkelketens en het is duidelijk dat er kansen liggen, vooral voor de middenstand. Zij zijn degene die kunnen profiteren van de volwassen geworden mobiel verbonden Nederlander.

Ik denk dat een aantal winkelketens in 2014 serieus gaat inspringen op de mogelijkheid van location based offers, de trend in mobiel voor aankomend jaar. Het is even logisch als simpel: ontwikkel een app, en doe op basis van gps aanbiedingen aan mensen die in de buurt zijn. Heb je einde dag nog wat rookworsten over die je graag kwijt wilt? Zijn er nog niet voldoende t-shirts verkocht? Of heb je een prachtig aanbod voor de eerste vijf kopers? Een kort push bericht (waarvoor de gebruiker natuurlijk toestemming heeft gegeven) en store traffic neemt toe: mobiele pop up aanbiedingen werken. Maar je kunt als retailer ook exclusiviteit inzetten: alleen in onze winkel kun je dit spel spelen, of deze bon inwisselen. Simpel en direct.

Uiteindelijk gaat het in 2014 allemaal om een het stellen van de juiste vraag. Tot nu toe vroegen we ons af wat mensen kijken, lezen of luisteren. Maar dat zijn niet meer de goede vragen. We moeten mee met het gedrag van de mensen, en niet meer proberen om oude modellen op de winkelende medemens te leggen. We moeten andere vragen stellen. Waar zijn de mensen die ik wil bereiken? Wat doen ze op dit moment? Plaats en tijd worden leidend in de manier waarop we mensen gaan benaderen. Gekoppeld aan het gebruik van een smartphone levert dat prachtige kansen op.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in