’Slechts 1/3 Goede Doelen heeft een mobiel geoptimaliseerde site’
MobileMarketing.nl heeft voor de derde maal de mobile presence van de 50 grootste Goede Doelen onder de loep genomen. Dit maal zijn alleen de websites van de organisatie bekeken of deze geoptimaliseerd zijn voor sterk toenemende gebruik van smartphones. In de laatste maand van 2013 hebben 34% van de charitatieve organisaties een voor mobiel geoptimaliseerde website website. Zeven maanden geleden was dit nog 20%. Vooral de top 25 goede doelen laten een verdubbeling zien (40% in dec '13 tov 20% in mei 2013).
[PERSBERICHT]
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaRichard Otto (MobileMarketing.nl): ”Het is nog steeds opmerkelijk dat veel goede doelen bij de inzet van mobiel eerst aan apps denken, terwijl hun website op smartphones nog niet optimaal functioneert. De websites doen het wel, maar zijn verre van gebruiksvriendelijk. Meer dan 65% van de Nederlanders heeft een smartphone en bij veel goede doelen komt meer dan 20% van het site bezoek vanaf mobile devices. Door de enorme groei in mobiele consumptie is een goed voor mobiel werkende site evident om nieuwe donateurs aan je te kunnen binden. De meeste 'mobile optimized' websites geven een makkelijk leesbare informatie voor de gebruiker. De steeds beter werkende mobiele donatie mogelijkheden zullen komende jaren een steeds belangrijker onderdeel vormen van fondsenwerving."
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid