Overslaan en naar de inhoud gaan

ZenithOptimedia: 'Groei advertentie uitgaven vooral door mobiel'

Uit onderzoek door ZenithOptimetia blikt dat advertisinguitgaven wereldwijd komende jaren een sterke groei laat zien. Mobiel is de grote…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mobiel heeft met 36 procent het grootste aandeel in deze advertising groei. TV (34%) en desktop internet (25%) nemen ook een belangrijk in de groei voor zich. Ondanks de verwachte groei is Mobile Advertising in 2013 slechts goed voor 2,7% van de wereldwijde advertentie uitgaven. In 2016 zal het mobiele aandeel groeien naar 7.7% van alle advertentie uitgaven. Advertentie uitgaven van radio, magazines en outdoor zullen dan kleiner zijn dan de 'adspend' aan tablets en smartphones.

related partner content for mobile comes here

ZenithOptimedia’s verwacht in de haar rapport dat de smartphonepenetratie in 31 landen zal groeienb van gemiddeld 37% dit jaar naar 64% in 2016. Tabletpenetratie groeit van 9% in 2013 naar 16% in 2016. Vooral Zuid Korea zal komende jaren de smartphone omarmen. In 2016 zal 92% van alle Zuid Koreanen over een smartphone beschikken. De smarphone penetratie in Nederland groeit van 64% dit jaar naar 72% in 2016.

“Mobile technology is creating new opportunities for marketers to connect with consumers. Combined with the continued rise of young, dynamic markets, this will spur healthy and sustained growth in global adspend over the next three years,” aldus Steve King, (CEO ZenithOptimedia).

.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in