ZenithOptimedia: 'Groei advertentie uitgaven vooral door mobiel'
Mobiel heeft met 36 procent het grootste aandeel in deze advertising groei. TV (34%) en desktop internet (25%) nemen ook een belangrijk in de groei voor zich. Ondanks de verwachte groei is Mobile Advertising in 2013 slechts goed voor 2,7% van de wereldwijde advertentie uitgaven. In 2016 zal het mobiele aandeel groeien naar 7.7% van alle advertentie uitgaven. Advertentie uitgaven van radio, magazines en outdoor zullen dan kleiner zijn dan de 'adspend' aan tablets en smartphones.
ZenithOptimedia’s verwacht in de haar rapport dat de smartphonepenetratie in 31 landen zal groeienb van gemiddeld 37% dit jaar naar 64% in 2016. Tabletpenetratie groeit van 9% in 2013 naar 16% in 2016. Vooral Zuid Korea zal komende jaren de smartphone omarmen. In 2016 zal 92% van alle Zuid Koreanen over een smartphone beschikken. De smarphone penetratie in Nederland groeit van 64% dit jaar naar 72% in 2016.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
Spotta“Mobile technology is creating new opportunities for marketers to connect with consumers. Combined with the continued rise of young, dynamic markets, this will spur healthy and sustained growth in global adspend over the next three years,” aldus Steve King, (CEO ZenithOptimedia).
Het Adspend forecasts December 2013 executive summary rapport is hier te lezen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid