Overslaan en naar de inhoud gaan

IPG Mediabrands ontwikkelt met Google geografische tool Geovision

'GeoVision gaat verder dan het BuitenReclame Onderzoek (BRO).'
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Rapport, de digitale out of home-specialist binnen IPG Mediabrands, ontwikkelde de geografische intelligence-tool. GeoVision kwam tot stand in samenwerking met Google en is gebaseerd op Google Maps. Het doel: de juiste advertentie op de juiste plek en op het juiste moment.

related partner content for mobile comes here

Luiers en bier


Volgens Aschwin de Bruijn, Head of Rapport, gaat GeoVision verder dan het BuitenReclame Onderzoek (BRO) dat alleen informatie geeft over bereik en contacten. 'Met GeoVision kunnen we geografische informatie inzichtelijk maken en analyseren binnen Google Maps in de vorm van een kaart. Daar hebben we speciale features voor ontwikkeld. Zo zijn er demografische kenmerken van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) in opgenomen. Met deze data kunnen we precies in kaart brengen hoe een campagne wordt ingedeeld rondom bijvoorbeeld verkooppunten en horecagelegenheden. Hierdoor kunnen wij tot op vlakniveau aangeven wat de best passende campagne-uiting is. Denk aan een supermarkt die zijn bieraanbieding communiceert in het deel van een stad waar veel studenten wonen. En een luieraanbieding komt aan in een woonwijk met veel jonge gezinnen.'

Aschwin de Bruijn, Head of Rapport, gaat GeoVision verder dan het BuitenReclame Onderzoek (BRO) dat alleen informatie geeft over bereik en contacten. 'Met GeoVision kunnen we geografische informatie inzichtelijk maken en analyseren binnen Google Maps in de vorm van een kaart. Daar hebben we speciale features voor ontwikkeld. Zo zijn er demografische kenmerken van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) in opgenomen. Met deze data kunnen we precies in kaart brengen hoe een campagne wordt ingedeeld rondom bijvoorbeeld verkooppunten en horecagelegenheden. Hierdoor kunnen wij tot op vlakniveau aangeven wat de best passende campagne-uiting is. Denk aan een supermarkt die zijn bieraanbieding communiceert in het deel van een stad waar veel studenten wonen. En een luieraanbieding komt aan in een woonwijk met veel jonge gezinnen.'

, Head of Rapport, gaat GeoVision verder dan het BuitenReclame Onderzoek (BRO) dat alleen informatie geeft over bereik en contacten. 'Met GeoVision kunnen we geografische informatie inzichtelijk maken en analyseren binnen Google Maps in de vorm van een kaart. Daar hebben we speciale features voor ontwikkeld. Zo zijn er demografische kenmerken van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) in opgenomen. Met deze data kunnen we precies in kaart brengen hoe een campagne wordt ingedeeld rondom bijvoorbeeld verkooppunten en horecagelegenheden. Hierdoor kunnen wij tot op vlakniveau aangeven wat de best passende campagne-uiting is. Denk aan een supermarkt die zijn bieraanbieding communiceert in het deel van een stad waar veel studenten wonen. En een luieraanbieding komt aan in een woonwijk met veel jonge gezinnen.'

Combinaties


Geovision bevat verder alle objecten van de out of home-exploitanten waar IPG Mediabrands contact mee heeft. 'De inzichten die we verkrijgen met deze tool specificeren zich tot op postcodeniveau. Daardoor kunnen we een combinatie met mobiel maken en gaat onze dienstverlening verder dan alleen out of home.'

bevat verder alle objecten van de out of home-exploitanten waar IPG Mediabrands contact mee heeft. 'De inzichten die we verkrijgen met deze tool specificeren zich tot op postcodeniveau. Daardoor kunnen we een combinatie met mobiel maken en gaat onze dienstverlening verder dan alleen out of home.'

Geovision is beschikbaar in een publieke versie, die het mogelijk maakt beschikbare informatie over het Nederlands publiek tot op buurtniveau op een kaart weer te geven en te doorzoeken, een retailversie die de informatie uit de publieke versie combineert met een crm-database en een outdoorversie die speciaal geschikt is voor het plannen van outdoorcampagnes.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in