Overslaan en naar de inhoud gaan

Grote campagne Hollywood tegen piraterij

Met een commercial op 35 Amerikaanse televisiezenders begint Hollywood vandaag een omvangrijke campagne tegen piraterij.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het publiciteitsoffensief dat de MPAA vandaag tegen piraterij ontketent, is vooral gericht op Amerikaanse jongeren. In reclamespotjes komen 'gewone' werknemers - niet de sterren - in de filmindustrie aan het woord, zoals decorontwerpers, stuntmensen en grimeurs. Vooral hún banen staan op het spel, stelt de Amerikaanse lobbyclub. Het aantal mensen dat werkzaam is in de sector is in drie jaar met zestienduizend mensen gedaald naar 583 duizend, zo meldt de Volkskrant.

related partner content for mobile comes here

De piraterij van films neemt een steeds hogere vlucht. Vorig jaar werden vijftig films al op internet in omloop gebracht nog voor ze in de bioscoop werden vertoond. De Motion Picture Association of America (MPAA) schat dat Hollywood door het kopiëren van films op dvd vorig jaar drie miljard dollar aan inkomsten is misgelopen.

Ondanks de piraterij stijgen de dvd-verkopen dit jaar naar verwachting met 34 procent tot 11,4 miljard dollar.

In Nederland lijkt de oproep aan dovemansoren gericht: op internet worden inmiddels illegale kopieën op dvd van 'Terminator 3' aangeboden mét Nederlandse ondertiteling. De film gaat vandaag officieel in première in de bios.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in