Grote campagne Hollywood tegen piraterij
Het publiciteitsoffensief dat de MPAA vandaag tegen piraterij ontketent, is vooral gericht op Amerikaanse jongeren. In reclamespotjes komen 'gewone' werknemers - niet de sterren - in de filmindustrie aan het woord, zoals decorontwerpers, stuntmensen en grimeurs. Vooral hún banen staan op het spel, stelt de Amerikaanse lobbyclub. Het aantal mensen dat werkzaam is in de sector is in drie jaar met zestienduizend mensen gedaald naar 583 duizend, zo meldt de Volkskrant.
De piraterij van films neemt een steeds hogere vlucht. Vorig jaar werden vijftig films al op internet in omloop gebracht nog voor ze in de bioscoop werden vertoond. De Motion Picture Association of America (MPAA) schat dat Hollywood door het kopiëren van films op dvd vorig jaar drie miljard dollar aan inkomsten is misgelopen.
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuOndanks de piraterij stijgen de dvd-verkopen dit jaar naar verwachting met 34 procent tot 11,4 miljard dollar.
In Nederland lijkt de oproep aan dovemansoren gericht: op internet worden inmiddels illegale kopieën op dvd van 'Terminator 3' aangeboden mét Nederlandse ondertiteling. De film gaat vandaag officieel in première in de bios.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid