Overslaan en naar de inhoud gaan

Google Zoo over drie maanden ook in Amsterdam

Google's marketingbureau Google Zoo ofwel Google Creative Services begint voor het eind van 2014 ook in Amsterdam.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Al enkele maanden geleden plaatste Google een voor de Creative Lead van dit Amsterdamse bureau dat zich gaat richten op grote Europese klanten.

related partner content for mobile comes here

Met deze ‘agency for agencies’ zal Google naar verwachting de strijd van YouTube met televisie feller gaan voeren.

Gisteren tijdens de kennissessie ;Bigger than Big Data in Amsterdam&; vertelde Google’s industry leader : ‘Amsterdam is een belangrijke creatieve hub voor Google in Europa en krijgt een kleine afdeling van Zoo. Die gaat bureaus en merken helpen om betere campagnes op te zetten. We beginnen met een paar mensen en beogen geen groot bureau te worden. Het is absoluut niet onze wens om in het vaarwater van reclamebureaus te gaan zitten. Dat vraagt artistiek veel te veel van ons.’

Wel wil Google zodanig richting geven aan campagnes dat een groter deel van de koek van televisie naar Google’s online diensten zal gaan, zoals YouTube en de zoekdienst. Dat zal Google onder meer doen door in te pluggen op briefings van grote klanten. Taphoorn: ‘We willen meedenken om het aandeel digitaal effectiever en dus groter te maken.’

In de eerste vertelt Google dat traditioneel adverteren tekortschiet. Naar verwachting zal Google vooral op grote schaal data gaan inzetten om de effectiviteit van verschillende vormen en onderdelen van creatieve uitingen te onderbouwen.

Het verslag van de kennissessie &;Bigger than Big Data in Amsterdam&; staat (ook) .

Tekst: Peter Olsthoorn

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in