Overslaan en naar de inhoud gaan

Mediatycoon Malone aast op SBS

De Amerikaanse mediatycoon John Malone wil met zijn Discovery Communications SBS Broadcasting van Sanoma en John de Mol overnemen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat melden goed ingevoerde bronnen aan .

Malone is bestuurder en grootaandeelhouder van Discovery en heeft onder meer Liberty Global (UPC en straks ook Ziggo) in handen. Hij heeft maar één strategie en dat is de komende tijd flink verder groeien op de tv-markt.

related partner content for mobile comes here

Discovery is al geruime tijd aan het investeren en nam vorig jaar de Scandinavische SBS-zenders over van het Duitse ProSiebenSat.1. Dit jaar kreeg Discovery de meerderheid van Eurosport (actief in 54 landen) in handen.

In Nederland is Discovery Communications eigenaar van Discovery Channel en TLC. 


Sanoma laat weten dat haar strategie gericht is op consumentenmedia in Finland en Nederland, inclusief SBS. &;En die strategie is niet gewijzigd.&; Talpa meldt eveneens stellig dat het belang niet te koop is.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in