Geef dit antwoord en je wint


De trend om met belspelletjes de stomste vragen te stellen om maar zo veel mogelijk sms-inkomsten te genereren, is langzamerhand iedereen wel bekend. Maar dat het ook wordt gedaan om gratis response op internet te krijgen, wist ik nog niet. Maar ' gratis' is niet gratis', het gaat de marketeers van Cote d'Or chocolade met hun actie win gegarandeerd 'n safari.
"Aan de binnenzijde van onze actieverpakkingen vind je twee simpele, boeiende vragen." Simpel, dat is waar, want op diezelfde verpakking staat een verhaaltje over de geschiedenis van het merk. Daar staan de antwoorden in. Iedereen die meedoet krijgt een bon voor een tweede gratis kaartje voor de Beekse Bergen buiten het hoogseizoen en kan een safari winnen. Zo'n 2 miljoen verpakkingen zet Cote d'Or met dit spelletje weg.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDus, denk je dan, het gaat Kraft Foods Nederland om het verzamelen van bestanden om te gaan e-mailen met klanten. Maar dat is in de actievoorwaarden direct netjes afgetimmerd: "De opgegeven gegevens worden enkel en alleen gebruikt om de hoofdprijswinnaar van deze actie te kunnen benaderen. Hiervoor wordt per e-mail contact opgenomen." En gegevens worden uiteraard niet met derden gedeeld.
Kraft Foods is, kortom, gewoon weer lekker bezig met internet. Zo was de producent al opvallend in de weer met Chokotoff bij GeenStijl.nl, zoals we schreven.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid