Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Gebrek aan investeringen in crisismanagement en sociale media is verontrustend'

Britse zorgen na onderzoek onder communicatiemanagers.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Engels beroepsvereniging PRCA maakt zich zorgen over het gebrek aan investeringen van het Britse bedrijfsleven in crisismanagement en sociale media.

related partner content for mobile comes here

Uit onderzoek van PRCA en YouGov, waarover blijkt dat bijna de helft (42 procent) van de communicatiemanagers het gebruik van sociale media als &;zwak&; bestempelt ten opzichte van hun concurrenten.

Ook gaf meer dan de helft (54 procent) aan de crisiscommunicatieplannen niet te testen, of in ieder geval niet te weten of die de afgelopen 12 maanden zijn getest.

Tony Langham van de PRCA spreekt van ‘gebrek aan investeringen’ en noemt die een ‘worrying sign’. Langham: ‘Een gevolg is wel dat bedrijven die wel in beide terreinen investeren voordeel kunnen halen ten opzichte van hun concurrenten.’

Voordeel 

Volgens het onderzoek vinden de Britse communicatiemanagers een goede reputatie het belangrijkste van hun werk. Er is een groot besef is dat een goede reputatie veel meer bereikt dan alleen een ‘goede pers’ of betere marketingmogelijkheden. Het trekt talent aan, zorgt dat bedrijven bij problemen het voordeel van de twijfel krijgen van stakeholders en levert betere relaties op met de overheid.

Ondanks dit besef, is reputatie overigens niet het belangrijkste waar de communicatieteams op worden afgerekend. 83 procent van de respondenten aan dat de belangrijkste metric voor ‘communicatie’ de hoeveelheid positieve berichtgeving in de media is.

Kritiek van journalisten is ook nog altijd de belangrijkste zorg voor senior communicatiemanagers. Slechts drie procent van de respondenten meent dat hun ceo zich nu minder zorgen maakt over slechte pers dan vroeger.

Enkele andere uitkomsten:

-92 procent Communicatie professionals besluiten de mogelijkheid om goede medewerkers aan te trekken als een belangrijk voordeel voor bedrijven met een goede reputatie, in vergelijking met de 87 procent die positieve aandacht in de media geciteerd.

-76 procent van de PR&;s geloofden hun of raad van bestuur van hun klanten zagen duidelijk een verband tussen corporate reputatie en de financiële prestaties, met 87 procent verklaren dat hun CEO&;s waren voorstander van hun werk. 

Top-7 voordelen van een goede reputatie

Althans, volgens de communicatoieprofessionals:

1. Mogelijkheid om te werven en behouden van de beste medewerkers (92 procent)

2. Meer positieve aandacht in de media (87 procent)

3. Grotere kans op het het voordeel van de twijfel als reputatieschade is opgelopen (75 procent)

4. Meer effectieve marketing/sales (75 procent)

5. Hogere kwaliteit commerciële partnerships (65 procent)

6. Meer invloed op bestuur (65 procent)

7. Hogere omzet (64 procent) 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in