Folder belangrijk als oriëntatiemiddel supermarkt


Deloitte meldt dat in een vandaag verschenen onderzoek naar consumententrends in de supermarktbranche. Ruim 70 procent van de ondervraagden in het onderzoek gebruikt de folder als oriëntatiemiddel. Vorig jaar was dit nog 66 procent. Inmiddels bezoekt 28 procent van de consumenten verschillende supermarkten om de aanbiedingen. Een jaar eerder was dat 21 procent.
Paul Op Heij van Deloitte zegt dat consumenten door de aanhoudende crisis kritischer zijn. 'Ze zijn zich meer bewust van de verschillende mogelijkheden die supermarkten ten opzichte van elkaar bieden.' De weekfolder wordt volgens Op Heij vaker gebruikt, omdat het een overzichtelijk en gemakkelijk middel is om de verschillende supermarkten met elkaar te vergelijken.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe consument omarmt nieuwe ontwikkelingen in de supermarkt zoals de online bestelservice, supermarkt-apps en zelfscans, zo concludeert Deloitte.
Het 'Consumentenonderzoek 2013' is onderdeel van het rapport 'Bedrijfsvergelijking 2013 Levensmiddelendetailhandel' van Deloitte. Het onderzoek is gehouden onder bijna 2500 consumenten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid