Overslaan en naar de inhoud gaan

Folder belangrijk als oriëntatiemiddel supermarkt

Consumenten gaan vaker af op aanbiedingen en zijn bereid daarvoor meerdere supermarkten te bezoeken. De folder wordt steeds belangrijker…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deloitte meldt dat in een vandaag verschenen onderzoek naar consumententrends in de supermarktbranche. Ruim 70 procent van de ondervraagden in het onderzoek gebruikt de folder als oriëntatiemiddel. Vorig jaar was dit nog 66 procent. Inmiddels bezoekt 28 procent van de consumenten verschillende supermarkten om de aanbiedingen. Een jaar eerder was dat 21 procent.

related partner content for mobile comes here

Paul Op Heij van Deloitte zegt dat consumenten door de aanhoudende crisis kritischer zijn. 'Ze zijn zich meer bewust van de verschillende mogelijkheden die supermarkten ten opzichte van elkaar bieden.' De weekfolder wordt volgens Op Heij vaker gebruikt, omdat het een overzichtelijk en gemakkelijk middel is om de verschillende supermarkten met elkaar te vergelijken.

De consument omarmt nieuwe ontwikkelingen in de supermarkt zoals de online bestelservice, supermarkt-apps en zelfscans, zo concludeert Deloitte.

Het 'Consumentenonderzoek 2013' is onderdeel van het rapport 'Bedrijfsvergelijking 2013 Levensmiddelendetailhandel' van Deloitte. Het onderzoek is gehouden onder bijna 2500 consumenten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in