
De stichting vindt dat de bedrijven achter de reclames en de verpakkingen het publiek misleiden. AH Excellent van Albert Heijn biedt 'het beste wat er te koop is in de culinaire wereld', maar volgens Wakker Dier bevat de kipfilet met pesto plofkip. McDonald's gebruikt volgens de organisatie plofkip in zijn kipnuggets, maar meldt dat niet in zijn reclames. FrieslandCampina en Arla maken 'mooie sier met koeien in de wei', terwijl de weidegang al tien jaar afneemt.
Het Duurzaam Paling Fonds claimt volgens Wakker Dier onterecht dat de aankoop van palingfilet voorzien van het logo van het fonds bijdraagt aan duurzaam palingbeheer.
Vacatures
Medewerker communicatie
ZMGroepProject Communication Advisor
AMS InstituteClustercoördinator Energiezuinig Wonen
Milieu CentraalConsumenten kunnen tot 12 september stemmen op de website van Wakker Dier .
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid