Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobach verlaat Marie Claire

May-Britt Mobach (40), hoofdredacteur van glossy magazine voor carrièrevrouwen Marie Claire, wil weer pionier zijn.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zij gaat ‘pionieren’ met de Amayzine.com, die binnenkort in de lucht moet gaan. Amayzine zegt modebewuste vrouwen te willen gidsen in het aanbod van lifestyleproducten.

related partner content for mobile comes here

Mobach trok de kar bij Marie Claire voor bijna drie jaar. In die periode maakte de titel een dramatische oplagedaling door.

De oplage van het eerste kwartaal van 2013 is 40 procent lager dan in hetzelfde kwartaal van 2010, drie jaar geleden (van 69 naar 41 duizend).

Begin vorig jaar vernieuwde Mobach nog de strategie van Marie Claire. Mobach beloofde toen iedere maand 40 pagina’s toe te voegen aan het magazine en zich nog meer te richten op de internationale pay-off ‘Think Smart, Look Amazing’.

Zij zei toen te verwachten dat de additionele kosten konden worden terugverdiend: 'We rekenen op een hogere losse verkoop. De advertentiemarkt is bij ons beter dan ooit.'

In hetzelfde interview zei Mobach dat het aandeel kwalitatieve journalistiek bij Marie Claire in vergelijking met andere titels het hoogst is, maar dat dat niet altijd even goed werd gezien. 'We moeten ons wat meer profileren.'

Hieronder het verloop van de betaalde oplage van de afgelopen 13 rapportageperioden.

Periode Betaalde Oplage
2010 Q1 69239
2010 Q2 75248
2010 Q3 83587
2010 Q4 61264
2011 Q1 63475
2011 Q2 64053
2011 Q3 79188
2011 Q4 60553
2012 Q1 58502
2012 Q2 58333
2012 Q3 61069
2012 Q4 46315
2013 Q1 41552

De negatieve ontwikkeling van de oplage is voor Sanoma Media geen reden om de titel stop te zetten. Een woordvoerder laat weten dat naar een nieuwe hoofdredacteur wordt gezocht. 'Er zijn geen plannen om te stoppen.'

Bron: Volkskrant via Villamedia
Bron: Hoi

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in