CBP: ongevraagd meekijken op smart-tv mag niet
De Nederlandse bouwer van smart-tv's TP-Vison krijgt een tik op de vingers van het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP). Het bedrijf verzamelt informatie over het het televisiekijken van klanten zonder deze daarover vooraf te informeren.
TP-Vision houdt het online kijkgedrag, websitebezoek en appgebruik in de gaten van verkochte slimme tv’s. Het bewaart die informatie, onder meer via cookies, maar laat kopers van zijn smart-tv’s vaak in het ongewisse dat het dit doet. Het vraagt bovendien vooraf geen toestemming voor het feit dat het ‘meekijkt met het televisekijken van zijn klanten’, zoals het CBP het noemt.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaTP-Vision produceert slimme televisies onder de merknaam Philips sinds het in 2011 een meerderheidsaandeel nam in de televisietak van het Eindhovense bedrijf. De producent zou de verzamelde informatie onder meer willen gebruiken voor gepersonaliseerde aanbiedingen en kijktips.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid