EK-sponsors scoren matig
Uit onderzoek van het bureau Sport+Markt blijkt dat alleen de namen Carlsberg en McDonald's door respectievelijk 72 en 61 procent van de…
Ook Coca-Cola, T-Mobile en MasterCard deden het met een score van rond de 50 procent nog redelijk, is in NRC Handelsblad te lezen. JVC (36 procent), Hyundai (31 procent) en Canon (26 procent) scoren minder.Sportconsultant Frank van den Wall Bake vraagt zich af of het de 15 miljoen euro waard is geweest om het EK te ondersteunen, het bedrag dat door een sponsor moest worden neergeteld voor het EK 2004. Volgens hem is er sprake van defensieve overwegingen als het gaat om dit soort prestigieuze sponsorschappen. Van den Wall Bake vindt dat een sponsorschap alleen goed werkt als het is ingebed in een totale communicatiestrategie.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
(bron: NRC Handelsblad)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid