Kranten lopen paar miljoen mis door uitschakeling EK


Dat schatten NRp-directeur Cees Anceaux en commercieel directeur Frank Volmer van dagblad De Telegraaf in die krant. ‘Elke wedstrijd die Oranje verder komt, levert ons een aantal extra advertentiepagina’s op van 50.000 euro per pagina’, zegt Volmer.
Er is sprake van een mindere score dan vier jaar geleden tijdens het EK, alle media beschouwend. De Ster meldde al eerder dat de reclameblokken nog niet waren volgeboekt voor deze editie van het voetbalspektakel. Volgens de Ster onder meer door de mindere economie. Toch meldt Anceaux dat de zwakke economie niet zo’n rol heeft gespeeld tijdens dit EK. ‘We zijn een gek landje. Met het consumentenvertrouwen is het momenteel niet best gesteld, maar zodra Oranje gaat voetballen wordt er opeens veel geld uitgegeven aan breedbeeld tv’s en zo. Bij adverteerders is dat eigenlijk net zo.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid