Nederland succesvol bij filmLeeuwen
De drie gouden filmLeeuwen gingen allemaal naar de twee internationale, in Nederland gevestigde bureaus 180 Amsterdam (twee voor Adidas) en Wieden + Kennedy Amsterdam (eentje voor Nike). Dit laatste bureau won tevens de Journalists’ Award voor het ook met goud bekroonde ‘Musical chairs’-filmpje voor klant Nike, gemaakt door Partizan Londen. De Grand Prix ging zaterdag naar ‘Mountain’ voor Sony Playstation 2, gemaakt door TBWALonden en Georgeous Enterprises Londen met regisseur Frank Budgen.
De beste ‘puur Nederlandse’ filmLeeuw was een zilveren voor de ‘Welcome’ commercial voor de VW Golf/Pon, gemaakt door DDB Amsterdam met Rogue Londen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisVerder bestond de Nederlandse buit dit jaar uit nog eens zes bronzen filmLeeuwen. Daarvan gingen er twee naar DDB Amsterdam voor VW Transporter/Delivery Guy en Centraal Beheer/Cleaning women. Voorts ging er eentje naar 180 (Adidas), Wieden + Kennedy Amsterdam (Nike), TBWANeboko Campaign voor Heineken’s ‘Vliegtuig’ en naar Saatchi & Saatchi voor ‘Mr. Mulder’ voor de Staatsloterij.
Tot internationaal Bureau van het Jaar werd voor het tweede achtereenvolgende jaar TBWAParijs gekozen, gevolgd door DDB Londen en 180 Amsterdam. De Palme d’Or voor het beste filmproductiebedrijf ging naar Hungry Man in de VS. De Lion for Excellence in Music tenslotte ging naar TBWALonden’s Grand Prix-filmpje ‘Mountain’ voor Playstation 2.
Dit bracht het totale aantal Leeuwen op het festival in Cannes dit jaar op een zeer respectabele 16. Op eerdere festivalonderdelen haalde Nederland zoals gemeld 6 Leeuwen op. Voor print (eenmaal goud), actie marketing (tweemaal zilver), buitenreclame (tweemaal brons) en internetreclame (eenmaal brons).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid