Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederland succesvol bij filmLeeuwen

Nederland heeft zaterdag op het internationale filmfestival in Cannes tien filmLeeuwen gewonnen, waarvan drie gouden. Met dat zeer eervolle…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De drie gouden filmLeeuwen gingen allemaal naar de twee internationale, in Nederland gevestigde bureaus 180 Amsterdam (twee voor Adidas) en Wieden + Kennedy Amsterdam (eentje voor Nike). Dit laatste bureau won tevens de Journalists’ Award voor het ook met goud bekroonde ‘Musical chairs’-filmpje voor klant Nike, gemaakt door Partizan Londen. De Grand Prix ging zaterdag naar ‘Mountain’ voor Sony Playstation 2, gemaakt door TBWALonden en Georgeous Enterprises Londen met regisseur Frank Budgen.

related partner content for mobile comes here

De beste ‘puur Nederlandse’ filmLeeuw was een zilveren voor de ‘Welcome’ commercial voor de VW Golf/Pon, gemaakt door DDB Amsterdam met Rogue Londen.

Verder bestond de Nederlandse buit dit jaar uit nog eens zes bronzen filmLeeuwen. Daarvan gingen er twee naar DDB Amsterdam voor VW Transporter/Delivery Guy en Centraal Beheer/Cleaning women. Voorts ging er eentje naar 180 (Adidas), Wieden + Kennedy Amsterdam (Nike), TBWANeboko Campaign voor Heineken’s ‘Vliegtuig’ en naar Saatchi & Saatchi voor ‘Mr. Mulder’ voor de Staatsloterij.

Tot internationaal Bureau van het Jaar werd voor het tweede achtereenvolgende jaar TBWAParijs gekozen, gevolgd door DDB Londen en 180 Amsterdam. De Palme d’Or voor het beste filmproductiebedrijf ging naar Hungry Man in de VS. De Lion for Excellence in Music tenslotte ging naar TBWALonden’s Grand Prix-filmpje ‘Mountain’ voor Playstation 2.

Dit bracht het totale aantal Leeuwen op het festival in Cannes dit jaar op een zeer respectabele 16. Op eerdere festivalonderdelen haalde Nederland zoals gemeld 6 Leeuwen op. Voor print (eenmaal goud), actie marketing (tweemaal zilver), buitenreclame (tweemaal brons) en internetreclame (eenmaal brons).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in