Duitse reclamemakers trots op zichzelf


De dagen dat de Duitse reclame het toonbeeld was van fantasie- en humorloosheid, zijn voorbij. Tussen de inzendingen voor de prijzen van de Duitse Art Director Clubs, zaten aardig wat creatieve hoogstandjes. Genoeg om te stellen dat het peil van de Duitse reclame minstens zo hoog is als in de rest van Europa, vond de jury.
Een van de prijswinnaars was de campagne voor de Duitse spoorwegen, waarin het eigen ingewikkelde prijzen- en kortingensysteem op de hak werd genomen. Ook de campagne ‘La dolce vita’ voor Mercedes-Benz, van het bureau Springer & Jacoby, viel in de prijzen. De advertentie, waarin het woordje ‘dolce’ vervangen werd door een foto van een Mercedes-cabriolet, werd geprezen omdat tekst en beeld hier perfect met elkaar samenwerkten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMaar naast alle lovende preken voor eigen parochie waren er ook minder positieve berichten. Zo was de oogst bij een nevencategorie als radio mager. Blijkbaar wordt dit medium, al sinds jaar en dag een stiefkindje op creatief gebied, in economisch moeilijke tijden eens te meer het kind van de rekening. Ook over de nieuwe categorie ‘dialogmarketing’ viel weinig opwekkends te melden. Prijzenswaardig is wel dat de jury zeer streng toezag op het fenomeen ‘scam-ad’: reclame die enkel gemaakt wordt om prijzen te winnen. Een tv-commercial voor een lokale opticien mocht niet meedoen. Volgens de jury kon zo’n adverteerder zich een dergelijk budget niet permitteren.
<#FONT SIZE=1>Bron: Werben & verkaufen<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid