Overslaan en naar de inhoud gaan

Duitse reclamemakers trots op zichzelf

Het gaat steeds beter met de Duitse reclame. Niet zozeer economisch – want ook bij onze oosterburen laat de crisis zijn sporen na –…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De dagen dat de Duitse reclame het toonbeeld was van fantasie- en humorloosheid, zijn voorbij. Tussen de inzendingen voor de prijzen van de Duitse Art Director Clubs, zaten aardig wat creatieve hoogstandjes. Genoeg om te stellen dat het peil van de Duitse reclame minstens zo hoog is als in de rest van Europa, vond de jury.

related partner content for mobile comes here

Een van de prijswinnaars was de campagne voor de Duitse spoorwegen, waarin het eigen ingewikkelde prijzen- en kortingensysteem op de hak werd genomen. Ook de campagne ‘La dolce vita’ voor Mercedes-Benz, van het bureau Springer & Jacoby, viel in de prijzen. De advertentie, waarin het woordje ‘dolce’ vervangen werd door een foto van een Mercedes-cabriolet, werd geprezen omdat tekst en beeld hier perfect met elkaar samenwerkten.

Maar naast alle lovende preken voor eigen parochie waren er ook minder positieve berichten. Zo was de oogst bij een nevencategorie als radio mager. Blijkbaar wordt dit medium, al sinds jaar en dag een stiefkindje op creatief gebied, in economisch moeilijke tijden eens te meer het kind van de rekening. Ook over de nieuwe categorie ‘dialogmarketing’ viel weinig opwekkends te melden. Prijzenswaardig is wel dat de jury zeer streng toezag op het fenomeen ‘scam-ad’: reclame die enkel gemaakt wordt om prijzen te winnen. Een tv-commercial voor een lokale opticien mocht niet meedoen. Volgens de jury kon zo’n adverteerder zich een dergelijk budget niet permitteren.

< SIZE=1>Bron: Werben & verkaufen<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in