Overslaan en naar de inhoud gaan

Rituals in Midden-Oosten en in de lucht

Herhaling is de kracht van adverteren, luidt het alom bekende adagium. Maar bij welke frequentie zijn nu eigenlijk de beste resultaten te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Moeten we inzetten op een campagne die een frequent bereik heeft onder een beperkte doelgroep, of op één die een brede doelgroep bereikt maar wel minder vaak? Mediaplanners breken zich er voortdurend het hoofd over. Om het 'frequentie versus bereik'-dilemma te omzeilen, wordt bij de planning van advertentiecampagnes tegenwoordig vaak uitgegaan van de 'recency'-theorie. Deze houdt in dat:

related partner content for mobile comes here

- reclame het meest doeltreffend is wanneer de consument er 'rijp' voor is;- reclameboodschappen de meeste impact hebben vlakbij het moment van aankoop;

- koopgedrag nooit exact in tijd te bepalen valt, maar tamelijk willekeurig is.

Met andere woorden: er moeten zoveel mogelijk verschillende potentiële kopers bereikt worden over een zo lang mogelijke periode. Toch geloven ervaren specialisten dat voor veel merken een geconcentreerde campagne (met zogeheten 'bursts of advertising') beter werkt. Wat echter nogal eens wordt vergeten, is het kostenaspect. Een bepaalde strategie kan namelijk uit het oogpunt van bereik of frequentie nog zo aantrekkelijk zijn, als ze weinig communicatieve waarde heeft en dus verhoudingsgewijs teveel kost, schiet men het doel voorbij. Dus luidt de conclusie: de beste benadering voor elk merk is die waarbij er over een periode van meerdere weken een gemiddeld bereik wordt gehaald.

< SIZE=1>Bron: Admap<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in