Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlander wil gemak en gezondheid

Nederlanders maken voor het kopen van voedings- en genotmiddelen steeds vaker gebruik van 'gemakswinkels' bij NS-stations en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo is Shell inmiddels de grootste verkoper van voorverpakte broodjes in Nederland. Dit staat in het rapport Wie voedt Nederland?, dat het Landbouw Economisch Instituut (LEI) van de Wageningen Universiteit woensdag publiceerde. Het rapport geeft inzicht in de Nederlandse voedingsmiddelenketen en in trends in de consumptie van voedingsmiddelen.

related partner content for mobile comes here

Belangrijke trends bij de aankoop van voedingsmiddelen zijn het streven naar gemak en gezondheid. Zo kopen Nederlanders meer voorbewerkte producten en kant-en-klaarmaaltijden. Om gezond te blijven schaffen zij biologische producten aan en voedingsmiddelen waaraan vitaminen of mineralen zijn toegevoegd. In 2002 kocht de consument voor 375 miljoen euro aan biologische producten, 1,6 procent van de totale bestedingen aan voedsel.

Nederlandse consumenten besteden jaarlijks ruim 30 miljard euro aan voedings- en genotmiddelen, waarvan 20 miljard euro bij de supermarkten terecht komt (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in