Nederlander wil gemak en gezondheid


Zo is Shell inmiddels de grootste verkoper van voorverpakte broodjes in Nederland. Dit staat in het rapport Wie voedt Nederland?, dat het Landbouw Economisch Instituut (LEI) van de Wageningen Universiteit woensdag publiceerde. Het rapport geeft inzicht in de Nederlandse voedingsmiddelenketen en in trends in de consumptie van voedingsmiddelen.
Belangrijke trends bij de aankoop van voedingsmiddelen zijn het streven naar gemak en gezondheid. Zo kopen Nederlanders meer voorbewerkte producten en kant-en-klaarmaaltijden. Om gezond te blijven schaffen zij biologische producten aan en voedingsmiddelen waaraan vitaminen of mineralen zijn toegevoegd. In 2002 kocht de consument voor 375 miljoen euro aan biologische producten, 1,6 procent van de totale bestedingen aan voedsel.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSNederlandse consumenten besteden jaarlijks ruim 30 miljard euro aan voedings- en genotmiddelen, waarvan 20 miljard euro bij de supermarkten terecht komt (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid