Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzet supermarkten stijgt 5,4 procent

De totale omzet van supermarkten steeg in 2002 met 5,4 procent (van 22,85 miljard euro in 2001 naar 24,08 miljard), blijkt uit cijfers van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een huishouden besteedde in 2002 gemiddeld 66 euro per week aan dagelijkse boodschappen en ging daarvoor zo’n drie keer per week naar de supermarkt. Nederlanders vinden supermarkten goed inspelen op hun wensen, blijkt uit het nationale consumentenonderzoek ‘ConsumentenTrends 2003’.

related partner content for mobile comes here

Wel heeft de consument extra wensen, zoals snelkassa’s, extra geld pinnen bij de kassa, goede verkeersmogelijkheden, klantentoiletten en geldautomaten. Ook wil de Nederlander dat supermarkten hun assortiment extra uitbreiden. Genoemd worden geneesmiddelen, kaart- en ticketverkoop, slijterij, totoservice en kantoorartikelen. De consument verwacht van de supermarktbranche dat deze het voortouw neemt in kwesties als voedselveiligheid, milieu en dierenwelzijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in