Overslaan en naar de inhoud gaan

De voordelen van SMS Advertising

Door de vele media aandacht voor ‘Pingen’ lijkt SMS zijn langste tijd te hebben gehad. Nieuwjaarsdag 2010 bracht ons echter wederom…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ping
Toch lijkt het of de jeugd allemaal aan het ‘pingen’ is. Deze service werkt echter momenteel alleen nog de duurdere high-end toestellen (Blackberry, iPhone, een enkele Samsung en alleen onderling). Daarnaast kunnen consumenten alleen pingen tussen toestellen van hetzelfde merk en dien je een flat fee mobiel internet te hebben om onbeperkt gratis te kunnen ‘pingen’. Met het stijgende mobiel internetgebruik, zullen services als ‘Ping’, ‘What’s App’ en ‘Krypton’ wel steeds populairder gaan worden.

related partner content for mobile comes here

SMS Advertising
SMS is nog steeds een van de populairste mogelijkheden op de telefoon en tevens een ideaal kanaal om als adverteerder je doelgroep te bereiken. Uiteraard kent iedereen wel de belangrijkste voorwaarden voor een succesvolle SMS campagne: ‘Relevantie’ & ‘Optin’.

Voordelen SMS Advertising:
- SMS is snel inzetbaar
- SMS is direct leesbaar (je hoeft niets in te stellen of te downloaden)
- SMS is zeer persoonlijk
- Consument heeft telefoon bijna altijd bij zich
- Iedereen (bijna iedereen) weet hoe SMS werkt
- SMS wordt bijna altijd gelezen
- SMS werkt op elk telefoontoestel
- SMS is niet locatiegebonden
- SMS is niet tijdsverbonden
- SMS heeft geen (of nauwelijks) creatie- & ontwikkelingskosten
- SMS biedt direct responsmogelijkheid
- Effect van SMS met call to action is vaak snel te zien
- Respons is hoger dan alle andere mediakanalen
- SMS kan als kickstarter werken voor downloadable conten
- Bij gebruik van database met postcodes biedt SMS de mogelijkheid om Location based berichten te versturen

Bovenstaande voordelen ten opzichte van andere (mobiele) media geven goed weer dat SMS nog steeds een ideaal advertising instrument is.

Voorbeeld van SMS Campagne in combinatie met MMS met unieke code

SMS Gebruiks Cijfers [VS en Wereldwijd]

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in