Overslaan en naar de inhoud gaan

DDA koppelt jong talent aan digitale bureaus tijdens CMD Talentendag

Dutch Digital Agencies (DDA) liet studenten en bureaus samenwerken aan een pitch. Annemieke Deering (DDA) beschrijft hoe dat verliep.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Foto: studenten en werken samen met de DDA's

related partner content for mobile comes here

Zestig studenten Communicatie en Multimedia Design (CMD) werkten samen met digitale professionals aan een professionele pitch voor de Fanbased Foundation van ex-topsporter Teun de Nooijer. Dat deden ze afgelopen vrijdag, tijdens de CMD Talentendag.

Klaarstomen voor de pitch


De studenten werden 's ochtends klaargestoomd met een serie masterclasses over onder andere Design, UI/UX, IoT/AI, VR, Customer Experience en Conversie. Vervolgens werden ze verdeeld in kleinere groepen en kregen ze opdracht om voor Fanbased Foundation binnen vijf uur een indrukwekkende pitch uit de grond te stampen. De opdracht: bedrijven en sporters bewust maken dat ze zich moeten voorbereiden op leven na de topsport.

In het videoverslag zie je organisatoren en deelnemers aan het woord

Aan het begin van de avond mochten de studenten hun concepten presenteren aan een jury, bestaande uit een combinatie van het DDA-bestuur en Fanbased Foundation. Het winnende concept, onder begeleiding van Dorien Drees (Driebit), bleek het beste aan te sluiten op de wens van de foundation. De winnaars kregen allemaal een Amazon Echo. 

Hackathon-achtig karakter
‘Voor de studenten is een dag samen pitchen heel inspirerend’, aldus Harry Zengerink, directeur landelijke CMD Opleidingen. ‘Het leukste is dat de dag een hackathon-achtig karakter had en dat de begeleiding bestond uit professionals uit het werkveld. Hierdoor krijg je inzicht in het aanvliegen van conceptuele vraagstukken en word je genoodzaakt in korte tijd tot de kern te komen.’

Vanuit DDA werkten Mirabeau, Burst, Clockwork, DEPT, Valtech, Freshheads, Driebit, The Valley, Fabrique, Bikkelhart, Lukkien, Triple, Redkiwi, Finalist, Oxyma, Incentro, DigitasLBi, IN10, Brain Agency en Estate mee aan de dag.

Credits

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in