Overslaan en naar de inhoud gaan

Copywritingbureau wil van schrijvers naar 'prompt engineers': 'We kunnen simpelweg niet anders'

'Als wij willen blijven voortbestaan, moeten we hier iets mee', vertelt de hoofdredacteur aan copywriters.
AI copywriting
© Afbeelding: Shutterstock
AI copywriting
© Afbeelding: Shutterstock

Kunstmatige intelligentie (AI) gaat het werk van copywriters sterk veranderen, zeggen steeds meer kenners. Software als ChatGPT schrijft, gevoed met een korte briefing oftewel prompt, binnen luttele seconden een hele tekst en wordt hier kwalitatief steeds beter in. Copywritingbureau CopyRobin ziet dit ook en heeft zijn aangesloten freelance copywriters daarom vriendelijk doch dringend verzocht om te gaan werken met ChatGPT. 'Cru gezegd betekent dit dus dat je eigenlijk alleen (veel) voor ons kunt blijven schrijven als je OpenAI/ChatGPT voor 1 juni onder de knie krijgt. Hierbij helpen we jullie natuurlijk met alle liefde. Als je voor ons blijft schrijven, verschuift jouw rol voor een groot deel naar die van 'prompt engineer.' 

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in