Consumentenbond en FNLI in de clinch over kinderreclame
Maar volgens de bond is er geen maatschappelijk draagvlak voor. De Consumentenbond wil een verbod dat veel verder gaat, namelijk een verbod op reclame voor ongezonde voeding voor kinderen tot twaalf jaar. Ook voorzitter Paul Rosenmöller van de Stuurgroep Convenant Overgewicht is er geen voorstander dat er donderdag een besluit komt over een verbod op reclame voor kinderen tot en met zes jaar.
Vandaag vergadert de Stichting Reclame Code, de organisatie die regels voor verantwoorde reclame opstelt. Volgens de Consumentenbond heeft de FNLI enkele dagen geleden plotseling het onderwerp van de kinderreclame op de agenda gezet. De Consumentenbond vindt dat het FNLI de Consumentenbond hiermee schoffeert. ´En niet alleen ons, maar ook een groot aantal andere organisaties zoals de Nederlandse Hartstichting, het Diabetesfonds, het Voedingscentrum en een groot aantal hoogleraren’, zegt een woordvoerder.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDirecteur Philip den Ouden van de FNLI zegt met het bestuur van de Stichting Reclame Code te willen overleggen over mogelijke besluitvorming over het onderwerp. Volgens hem staat het voorstel al twee jaar op de agenda, maar heeft de Consumentenbond de besluitvorming al die tijd tegengehouden.
Den Ouden bestrijdt dat een verbod op reclame voor kinderen tot en met zes jaar omstreden is. De fabrikanten spreken volgens hem tegelijk af dat ze heel terughoudend zullen zijn bij het maken van reclame voor kinderen van zeven tot en met twaalf jaar.
Bron± ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid