'Ikea klantvriendelijkste bedrijf'


Nederlandse consumenten die stemden op www.klantvriendelijkstebedrijf.nl/ hebben Ikea verkozen tot het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland.
De Nederlandse consument beoordeelt Ikea als servicegericht en klantbewust met veel oog voor het gemak van de klant. Op de tweede plaats staat Hema en op de derde plaats ANWB Wegenwacht.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe jury’s motivatie in het persbericht: ‘Ikea is hét voorbeeld van een bedrijf dat gemak voorop stelt. De woonketen heeft een zeer klantbewust terugbrengbeleid met een 90-dagen ruiltermijn. Opvallend was een voorbeeld waarbij een klant ondanks een breuk door eigen schuld, het product mocht terugbrengen. Het gemak voor klanten komt ook tot uiting in andere aspecten; zoals duidelijke communicatie over producten en een klantvriendelijke omgeving met uitgebreide activititeiten voor kinderen, veel parkeerplaatsen en restaurantfaciliteiten.’
Het oordeel van de jury is gebaseerd op drie criteria: product, merk en relatie. Het nakomen van de belofte, service, gemak en persoonlijke aandacht zijn voor consumenten belangrijke waarden bij de beoordeling van klantvriendelijke bedrijven, zo ontdekte MarketResponse in het onderzoek onder 2.500 consumenten.
De lijst van de tien beste bedrijven bestond uit (in alfabetische volgorde): Albert Heijn, ANWB Wegenwacht, bol.com, C1000, DA Drogist, De Efteling, Hema, Ikea, Jumbo Supermarkten en de Rabobank.
De retailbranche scoort het beste; energie- en telecombedrijven het slechtst. Helemaal onderaan de lijst staat de Belastingdienst.
Initiatiefnemers van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland zijn MarketResponse en Egbert Jan van Bel, auteur van het boek ‘Kloteklanten’, uitgegeven door Kluwer.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid