Overslaan en naar de inhoud gaan

Cinetree is De Correspondent voor film

Met Femke Halsema, Joris Luyendijk en Jelle Brandt Corstius heeft online ‘videoboutique’ Cinetree niet toevallig drie personen die ook…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Net zoals De Correspondent journalisten met personal branding tot kern maakt van een nieuwe benadering van geschreven journalistiek, zo worden bij de curatoren leidend in het selecteren van films.

related partner content for mobile comes here

Als curatoren treden behalve Halsema, Luyendijk en Brandt Corstius ook

actrice Halina Reijn, acteur Jeroen van Koningsbrugge, regisseur Jim Taihuttu en internetondernemer/blogger . Drie anderen vormen nog een verrassing.

De doelgroep vormen net als bij De Correspondent mensen die behoefte hebben aan bijzondere verhalen. ‘Handpicked films that entertain the mind’, wil initiatiefneemster en actrice Hanna Verboom met Cinetree gaan bieden vanaf 13 oktober: tien films per maand voor 5 euro, geselecteerd door tien ‘curatoren’ of ‘verhalenvertellers’. Elke drie dagen komt er online een film bij die dan een maand beschikbaar blijft.

‘Met zeven- tot tienduizend leden zijn we break-even. Komen er meer leden dan kunnen we met het geld eigen producties laten maken’, aldus Verboom gisteren bij het Nederlands MediaNetwerk Event in Vondelcs.

Voor de marketing wil Verboom maandelijks een evenement over film houden, samen met bestaande organisaties en festivals zoals komende week . ‘Geld voor reclame heb ik niet, de boodschap moet zich verspreiden’, aldus Verboom desgevraagd.
Haar onderneming schaart in de snel groeiende branche van ‘social enterprises’, ondernemingen die het moeten hebben van een gunfactor en onderscheidende kwaliteit. Curatoren versterken er hun persoonlijke merk mee en abonnees willen bij de elite van Cinetree horen omdat ze zich kunnen onderscheiden met een voorkeur die op smaak duidt.

Tekst: Peter Olsthoorn

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in