Overslaan en naar de inhoud gaan

Chipsmerk Cheetos opent een restaurant

In het restaurant kun je Cheetos-gehaktballen, Cheetos-macaroni en zelfs Cheetos-cheesecake bestellen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De bekende kaaszoutjes van Frito-Lay krijgen een eigen themarestaurant in New York. Volgende week kun je bij The Spotted Cheetah terecht voor Cheetos-gehaktballen, macaroni & Cheetos en cheesecake met een Cheetos-bodem.

related partner content for mobile comes here

Geïnspireerd door fans


Het tijdelijke restaurant is een idee van bureaus The Marketing Arm (onderdeel van Omnicom) en Ketchum. Ryan Matiyow, marketingdirecteur bij Frito-Lay, zegt zijn team geïnspireerd is door fans van de kaaszoutjes. Je kunt online namelijk talloze recepten vinden met Cheetos, van donuts tot sushi.

van donuts tot sushi.

.

Een vleugje Cheetos


Van 15 tot en met 17 augustus kunnen fans allerlei Cheetos-gerechten uitproberen in het restaurant. De Amerikaanse tv-kok Anne Burrell stelde het menu samen en Matiyow en zijn team proefden alle gerechten. Hij vertelt in Adweek dat de ‘Flamin’ Hot and White Cheddar Mac ‘n Cheese’ hun favoriet is. ‘Het vleugje Cheetos geeft de macaroni extra smaak.’

Van 15 tot en met 17 augustus kunnen fans allerlei Cheetos-gerechten uitproberen in het restaurant. De Amerikaanse tv-kok Anne Burrell stelde het menu samen en Matiyow en zijn team proefden alle gerechten. Hij vertelt in Adweek dat de ‘Flamin’ Hot and White Cheddar Mac ‘n Cheese’ hun favoriet is. ‘Het vleugje Cheetos geeft de macaroni extra smaak.’

Wie niet toevallig in New York is volgende week, kan vanf 15 augustus alle recepten vinden op de website.

Goud in Cannes voor het Cheetos Museum


Frito-Lay opende eerder een Cheetos Museum met bureau Goodby Silverstein & Partners. Die actie was eveneens geïnspireerd door fans, die online foto's delen van Cheetos met rare vormen. De creatieven zochten in duizende chipszakken naar Cheetos die lijken op iets anders. Zo vonden ze zoutjes die eruit zien als Abraham Lincoln en het monster van Lochness. Deze werden tentoongesteld in het Cheetos Museum. Met deze actie wonnen de makers vier gouden en twee zilveren Leeuwen in Cannes.

Cheetos Museum met bureau Goodby Silverstein & Partners. Die actie was eveneens geïnspireerd door fans, die online foto's delen van Cheetos met rare vormen. De creatieven zochten in duizende chipszakken naar Cheetos die lijken op iets anders. Zo vonden ze zoutjes die eruit zien als Abraham Lincoln en het monster van Lochness. Deze werden tentoongesteld in het Cheetos Museum. Met deze actie wonnen de makers vier gouden en twee zilveren Leeuwen in Cannes.

met bureau Goodby Silverstein & Partners. Die actie was eveneens geïnspireerd door fans, die online foto's delen van Cheetos met rare vormen. De creatieven zochten in duizende chipszakken naar Cheetos die lijken op iets anders. Zo vonden ze zoutjes die eruit zien als Abraham Lincoln en het monster van Lochness. Deze werden tentoongesteld in het Cheetos Museum. Met deze actie wonnen de makers vier gouden en twee zilveren Leeuwen in Cannes.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in