Overslaan en naar de inhoud gaan

Cannes Lions volledig digitaal, Nederlandse juryleden bekend

Recordaantal vrouwen & vertegenwoordigers brands, platforms, entertainment- en techbedrijven moet tot verdieping expertise leiden bij awards
Cannes Lions volledig digitaal, Nederlandse juryleden bekend
Cannes Lions volledig digitaal, Nederlandse juryleden bekend
Cannes Lions volledig digitaal, Nederlandse juryleden bekend
Cannes Lions volledig digitaal, Nederlandse juryleden bekend

Cannes Lions maakt de juryleden voor het online-festival van 2021 bekend. De juryleden die uit alle uithoeken van de wereld komen, kiezen, beoordelen en bekronen in juni het beste creatieve. Het Lions-winnende werk wordt vervolgens bekend gemaakt tijdens Cannes Lions Live, dat tussen 21 en 25 juni 2021 geheel digitaal zal plaatsvinden en onderdeel is van het nieuwe Lions Membership dat in mei wordt gelanceerd.

related partner content for mobile comes here

Volgens de organisatie representeren de juryleden de absolute elite van het globale industrie talent in alle disciplines. Ook zegt de organisatie dat 51% van de uit vrouwen bestaat, tegenover 48% in 2019.

Meer merken

Verder maakt Lions bekend dat er meer meer merken vertegenwoordigd zijn dan ooit, waaronder: Nike Inc, Levi Strauss & Co, Diageo, Ikea, Mars Incorporated, Mondelez, Beats by Dr Dre, Uber, KFC, Oatly, Squarespace, ByteDance K.K., Nestlé en Aesop.

Daarnaast zijn het de volgende platforms en entertainmentbedrijven die vertegenwoordigd worden: Twitter, Facebook, Netflix, YouTube, Disney+, Spotify, Google, Twitch, en tevens NBCUniversal, Vivendi, Universal Music Group, Columbia Records en Warner Music Central. Onder de globale netwerken die vertegenwoordigd worden in de juries zijn onder ander McCann, Ogilvy, Publicis, BBDO, VMLY&R en Dentsu bekendgemaakt die worden vergezeld door onafhankelijke en agencies als Quiet Storm, Above & Beyond, Stink Studios, Futerra en Tech and Soul.

De Lions legt uit dat het juryproces dit jaar remote plaatsvindt, met juryleden die vanuit hun thuislocaties het werk zullen beoordelen. Er zijn nu 285 juryleden bekend gemaakt, een lijst met 189 additionele shortlist juryleden volgt.

Nederlandse vertegenwoordiging

Cannes Lions wordt in Nederland officieel vertegenwoordigd door het Orange Lions team: Kerrie Finch, founding partner Futurefactor en Kyra Roest, founder Adbusiness Amsterdam.

Finch zegt dat Nederland het bovengemiddeld goed doet op het globale podium en dat het aantal juryleden dat reflecteert. ‘De eerste vijf zijn nu bekendgemaakt en de zes shortlist juryleden volgen binnenkort, waardoor we als Nederland met 11 mensen vertegenwoordigd zijn. Hoe meer awards we als land winnen, hoe meer van onze experts we kunnen verwachten in juries - zo simpel is het. Het is ook belangrijk om aan te stippen hoezeer Cannes Lions gecommitteerd is aan het verbeteren van de diversiteits- en gender balans in haar juries. Ik ben daarom bijzonder trots om te mogen aankondigen dat we dat we dit jaar op het festival vertegenwoordigd worden door meer vrouwen dan mannen uit onze creatieve gemeenschap.’

De Nederlandse jury-afgevaardiging

  • Film Craft Lions: Olaf van Gerwen, founder & global creative director, Chuck Studios
  • Social & Influencer Lions: Sarah Sutton, global media director, Oatly
  • Brand Experience & Activation Lions: Trix van der Vleuten, chief marketing officer Northern Europe, KFC
  • Mobile Lions: Madelon Uljee, ecd, Code d’Azur
  • Sustainable Development Goal Lions: Simon Henzell-Thomas, global director Public Affairs & Advocacy, Ikea

De volledige lijsten zijn terug te vinden op de site van Cannes Lions Awards.

Lees ook: Embassy of Dutch Creativity gaat in camper on tour door Europa

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in