Overslaan en naar de inhoud gaan

Cannes Lions dag 1: 'Stukje van mij' (KPN) en 'The fucking car' (Netflix) winnen zilver

Dentsu Creative (e.a.) en MediaMonks halen de eerste Leeuwen voor Nederland binnen.
cannes
'Stukje van mij' van KPN en Dentsu Creative valt in de smaak bij de Cannes Lions-jury.
cannes
'Stukje van mij' van KPN en Dentsu Creative valt in de smaak bij de Cannes Lions-jury.

Maandagavond zijn er tijdens het Cannes Lions Festival of Creativity prijzen vergeven in zes categorieën: Pharma, Health & Wellness, Lions Health and United Nations Foundation Grand Prix for Good, Audio & Radio, Print & Publishing en Outdoor. 

related partner content for mobile comes here

Met goed nieuws voor Nederland. Als natie pakken 'we' twee Leeuwen: zilver voor 'Stukje van mij' (KPN en Dentsu Creative) in de categorie Health & Welness en eveneens zilver voor The Fucking Car van Netflix door MediaMonks NL (main agency & media) in de categorie Outdoor. 

Met name de KPN-campagne, over online sex shaming met zangeres Meau, is oer-Nederlands. Dat geldt voor zowel het merk als de bureaus die eraan hebben meegewerkt: Dentsu Creative, Amp Amsterdam, Wefilm, Crabsalad, Mindshare en Het PR Bureau. De spot is geregisseerd door Emma Branderhorst.

The Fucking Car-campagne van Netflix, ontwikkeld door het Nederlandse MediaMonks, draait om een marketingstunt rond het vierde seizoen van de serie Sex Education. 

Bekijk de Nederlandse winnaars en daarnaast Grand Prix-winnaars per categorie hieronder. Nog meer Cannes-nieuws? Lees het liveblog van Adformatie.

Pharma

Grand Prix voor Magnetic Stories van Siemens door Area 23 New York. Daarnaast geen Nederlandse winnaars.

 

Health & Welness

Zilver: Stukje van mij van KPN door Dentsu Creative, Amp Amsterdam, Wefilm, Crabsalad, Mindshare, Het PR Bureau.

Grand Prix: The Last Barf Bag van Dramamine door FCB Chicago.

Lions Health and United Nations Foundation Grand Prix for Good

Geen Grand Prix', geen Nederlandse winnaars.

Audio & Radio

Grand Prix voor The misheard van Specsavers door Golin London, geen Nederlandse winnaars.

Print & Publishing

Grand Prix voor Recycle Me van Coca-Cola door Ogilvy New York; geen Nederlandse winnaars.

Outdoor

Grand Prix voor Stairs van Magnum door Lola MullenLowe Madrid; zilver voor The Fucking Car van Netflix door MediaMonks NL (main agency & media).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in